mick problem till GA-P55A-UD3 och Fractal design R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staffanstorp
Registrerad
Jun 2011

mick problem till GA-P55A-UD3 och Fractal design R2

Hej!
Köpte för ett år sen en helt ny dator och byggde ihop den. Men efter att vi var färdiga så upptäckte vi att min nuvarande mick (som var delvis sönder) inte fungerade till datorn. Jag skaffade då mig ett Steelseries 5H v2.
Allt fungerade bra tills jag lyckades sträcka mig för långt efter att min 3m sladd slutat fungera (kontakterna som vanligt). Så att mick och ljud sladdarna släppte taget från datorn. Efter det så har micken inte fungerat om man kopplar in den där fram, däremot så borde det bakre intaget vara oskatt. Det fungerar emellertid inte heller. Jag har testat headsetet till en annan dator och det fungerar bra.

Om jag kopplar in micken där fram och boostar input med 10 dB så kan man höra ett högfrekvent ljud samt oregelbundna klick.

Vad kan vara felet, och vad ska jag göra?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
karlskoga
Registrerad
Dec 2008

Jag skulle tänka mig att det har blivit en kortis i mic utgången på framsidan av datorn. Som i sin tur gör så att den bakre utgången förblir inaktiverad. Prova att dra ut den främre panelens kablar från moderkortet, azalia eller ac'97 tjosan. kan inte på rak arm peka ut exakt