Core i5 2500k kylare, duger min gamla Zamlan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Core i5 2500k kylare, duger min gamla Zamlan?

Hej! Jag ska snart köpa lite uppgraderings delar till datorn, framför allt Core i5 2500k och MSI P67A-GD65.

Jag undrar mest om jag ska köra orginal kylaren eller om min gamla Zalman CNPS-9700NT? Undrar även hur jag ska sätta kylpastan rätt, för så fort jag söker så ser jag massa olika svar i trådar.

Kan säga det att prollen ska klockas till minst 4,2ghz så därför tror jag inte att orginalkylaren duger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2003

Den kostar ju 400kr om du ska köpa den än idag och så mycket händer inte på CPU-kylarfronten att den ska ha blivit dålig, speciellt inte jämfört med stockkylaren som är så kass. Den bör vara bättre än många tredjepartskylare också.

Kylpasta som ett riskorn i mitten. Se bara till att ta bort den gamla kylpastan som säkert torkat in från början och lägg inte på överdrivet mycket så borde det lösa sig (den gamla kylpastan löser sig iaf med alkohol tex).

Dock.. http://www.inet.se/artikel/5321473/zalman-zm-cs5b-clip-suppor... fast du kanske har en sådan redan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007

Beror på hur botten ser ut på den, är den plan så är det en vertikal tunn linje som är bäst då man vet att kyplastan kommer täcka alla kärnorna.

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av =ultrafox=:

Hej! Jag ska snart köpa lite uppgraderings delar till datorn, framför allt Core i5 2500k och MSI P67A-GD65.

Jag undrar mest om jag ska köra orginal kylaren eller om min gamla Zalman CNPS-9700NT? Undrar även hur jag ska sätta kylpastan rätt, för så fort jag söker så ser jag massa olika svar i trådar.

Kan säga det att prollen ska klockas till minst 4,2ghz så därför tror jag inte att orginalkylaren duger.

Funkar monteringsanordningen på s1155, så kör på med din Zalmankylare.

~Pelle~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

zalman utan tvekan annars fixa anordning