Guiminer + Flash player = System hang

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Mar 2010

Guiminer + Flash player = System hang

Hej!

Formaterade häromdagen om min dator: AMD Phenom II 1055T, 4gb DDR3 RAM, Crosshair IV Formula MB, ATI 5750 (inget är överklockat). Efter formateringen verkade allt funka fint. Men så fort jag sätter på en youtube-film eller något annat som gör att mitt grafikkort får in i "flash mode" (för att spara energi antar jag?) som gör att grafikkortets volt regleras när Guiminer är igång, hänger sig min dator, och jag får klicka på reset-knappen.

Någon som har någon lösning för detta?

Mvh,
Emil

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Rent spontant vill jag fråga om du har hårdvaruaccelerering aktiverat i flash, stäng av det i så fall..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Mar 2010

Det är inaktiverat. Upptäckte även att datorn hänger sig när jag sätter på en film i Windows Media Player.

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av tunling:

Det är inaktiverat. Upptäckte även att datorn hänger sig när jag sätter på en film i Windows Media Player.

Händer samma sak för mig. Återställ överklockningen så funkar det fin fint

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Samma sak här, det är tydligen en bugg i drivrutinerna för 69xx som uppstår när man använder OpenCL samt hårdvaruaccelererad video.

Löste det genom att stänga av hårdvaruacceleration i flash (högerklicka i ett flashfönster och välj settings/display och bocka ur), samt i Firefox (options/advanced/use hardware acceleration...).

För att det inte ska hänga sig när man kollar på film så kan man byta till VMR-9 output. I MPC ändrar man detta i options/playback/output.

Ungos