Bästa miningkortet för pengen.

Permalänk
Medlem

Bästa miningkortet för pengen.

Tjena, är i tankarna om att köpa ett grafikkort till att mina med. Då undrar jag: vilket kort har högst mhash per krona? Överklockning kapacitet skas också tas med i beräkningen (t.ex låsa upp 6950 till 6970).
Länka gärna vart jag kan köpa kortet. Om du har ett bra begagnat över så är jag också intresserad (skicka PM).

Och en sista fråga: Kan man mina på ett kort och spela helt ostört på det andra?

Permalänk
Medlem

HD5850 får du nog mest ut per krona. Men den drar lika mycket ström som 5870 som du får ut 60Mhps mer
Leta på shoppar inom EU för bäst pris. Tyskland brukar ha schyssta priser

För att svara på din sista fråga. Ja det går.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare så hade Pixmania bra pris på båda 5870 och 5850. Dock endast 5850 i lager. Det kortet är just nu överlägset i mhash/pris. Utöver det så är ett billigt 5830 ett bra alternativ. Om du vill absolut ha 6xxx serien så är det endast 6790 som kommer nära samma mhash/pris.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Kolla här:
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison#Nvidia
Finns resultat för olika klocks på korten också, så tänk efter om du räknar på det.

Jag kommer införskaffa 2x 6950 (MSI Twin frozr III 2GB)
Därför:
2gb
Bra kylning, dock ej "ut ur lådan" kylning
Säkert bra överklockningspotential
Godkänt andrahandsvärde?
Bra resultat i Mhash per krona (visserligen är MSI kortet med special kylaren dyrare.)
Går att låsa upp till 6970 = win.

Kommer modda sönder mitt R2 för kylning dessutom, bara hoppas att värdet för bitcoins håller i sig annars sitter man där...

Edit: Blev dock intresserad när jag såg resulaten / priset för 6790...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hedersmedlem

http://i.imgur.com/VhgVh.gif

Ta priserna med en nypa salt bara. Det är nog inte helt uppdaterade och dessutom i dollars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

http://i.imgur.com/VhgVh.gif

Ta priserna med en nypa salt bara. Det är nog inte helt uppdaterade och dessutom i dollars.

Inte så svårt att göra en liknande kalkyl,
Jag gjorde en för 68XX-69XX serierna som innehöll:
Pris per kort
MH/s
Earning/month uträknat med en kalkylator som länkats på nån annan sida...
Och samma sak för 2 kort.

Beslutade att skaffa 6950 p.g.a det som listats tidigare.

Dock säger jag inte att det är den bästa setuppen ö.h.t

Spilling my beans:
Jag räknade på ett värde för varje BTC på 10$ d.v.s 2$ under marknadsvärdet sist jag kollade (får se hur det blir efter rollbacken av MTGOX osv), som jag förstått det går det upp o ner mkt, inte alls insatt egentligen utan endast för min egen skull.

6950 kostar en hel del, men har samtidigt bra prestanda, upplåsning är ett måste och överklockning likaså, jag lär spara en del på det.
Satsar på kort med bra kylare, alltid trevligt och fint andrahandsvärde om jag kommer sälja dem.
Som jag förstår det så: hashen blir svårare hela tiden, då sitter det fint med 2 kort som fortfarande pumpar ut i hyffsade siffror.

Jag räknar alltså med en lyckad upplåsning utav 2x 6950 -> 6970

6990 är också trevligt men ur OC och kylnings perspektiv så är det inte högt uppe på min lista.
Hoppas verkligen på att kunna tjäna lite på detta, sen om det handlar om summor i tre, fyra eller fem-siffriga tal har inte lika stor betydelse även om mer = roligare såklart och först ska investeringarna betala av sig själva.

Men de e bara vad som snurrar i mitt huvud!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mannen99:

Beslutade att skaffa 6950 p.g.a det som listats tidigare.

Två 6950 (upplåsta till 6970) ger runt 800 MH/s och kostar totalt ~4000, dvs 5 kr/MH. Två 5850 ger runt 600 MH/s och kostar totalt ~2000, dvs 3,3 kr/MH. Två 6970 drar dessutom nästan 100W mer än två 5850. Det senare är såklart bara en faktor om man betalar för sin el, men jag har ändå svårt att se hur ett 6950 skall vara en vettig investering.

Sen om man skall använda korten till annat än mining är det såklart en helt annan femma. I mitt fall kommer jag inte ens ha några skärmar kopplade till korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

Två 6950 (upplåsta till 6970) ger runt 800 MH/s och kostar totalt ~4000, dvs 5 kr/MH. Två 5850 ger runt 600 MH/s och kostar totalt ~2000, dvs 3,3 kr/MH. Två 6970 drar dessutom nästan 100W mer än två 5850. Det senare är såklart bara en faktor om man betalar för sin el, men jag har ändå svårt att se hur ett 6950 skall vara en vettig investering.

Sen om man skall använda korten till annat än mining är det såklart en helt annan femma. I mitt fall kommer jag inte ens ha några skärmar kopplade till korten.

Precis, men jag utgick endast från 6XXX serien.

5850 är nog det mest prisvärda.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hedersmedlem

Ah, ok.

5830 är också nice, men de är ännu svårare att få tag på än 5850 verkar det som.

Permalänk
Medlem

Själv blev det två 6990. Hade sen länge planerat för ett 6990 i mitt nästa bygge. Hoppas att jag kan tjäna in det ena kortet nu tills i september. Sen blir det nog till att sälja det ena och lägga pengarna på vattenkylning av det kortet som är kvar. Måste säga att de är förjävliga när det kommer till kylning. Fläktarna spinner rätt högt och det låter förjävligt. Det är omöjligt att sova i samma rum. Nä 6990 korten skall nog bara köras med vatten.
Förresten sa jag att de låter FÖRJÄVLIGT

Permalänk

Tänk smart också, tänk på andrahands värdet.

om 3 dagar så ökar svårighetsgraden med 30%, förra gången var det 50%.. man bör inte gå in i bitcoin med tanken att man skall tjäna pengar. Om något kan det betala av delarna som du köpt in, därför är det smart om du antingen köper delar du själv vill använda.. eller delar som har ett högt andrahands värde.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Tänk smart också, tänk på andrahands värdet.

om 3 dagar så ökar svårighetsgraden med 30%, förra gången var det 50%.. man bör inte gå in i bitcoin med tanken att man skall tjäna pengar. Om något kan det betala av delarna som du köpt in, därför är det smart om du antingen köper delar du själv vill använda.. eller delar som har ett högt andrahands värde.

Kan inte annat än att hålla med. Närmaste tiden så kommer det bli en rätt hård gallring av folk som minear. Lönsamheten kommer minska drastiskt och det enda man kan hoppas på är att en värdeökning kompenserar till viss del. Själv hade jag aldrig satsat om det inte vore för att

1. Elen ingår i hyran
2. Jag redan bestämt mig för att köpa ett 6990.

Den dagen det lönar sig för lite att köra så är jag säker på att mitt 6990 trots viss värdeminskning fortfarande kan täcka upp en stor del av sitt initiala värde.