Vattenkylning - Passar det tillsammans?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Vattenkylning - Passar det tillsammans?

Första gången jag plockar ihop ett paket med vattenkylning så jag tänkte kolla så jag inte missat något.
Delarna är tänkta till mitt pågående bygge. http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...
Kundvagen http://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/fc9c35d21e98e...

När systemet (med i5 2400s) drar 22w i idle och 70w med prime95 igång kommer jag inte behöva någon monsterkylning och kan köra passivt med vatten. Men för hårddiskarnas bästa slänger jag in två fläktar som jag varvar ner. Antagligen slänger jag med en fläktkontroll för att dra ner pumpen lite också. Någon extra vinklad anslutning om det skulle behövas.
/Joakim

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007

Kanske blev något fel. Men är det bara en radiator på 120mm? Har inte läst din log men ska ta och göra det. Skulle kanske kunna fungera till bara processorn om det nu var planen, men blir ju knappast några otroliga temperaturer. Om radiatorn sitter instängd i burken utan luftflöde kommer temperaturen sakta att stiga. Men kopplingar osv verkar ju vara rätt dimensioner men är du säker att du vill blanda olika färger osv? Är så klart en smaksak.

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Sethai:

Kanske blev något fel. Men är det bara en radiator på 120mm? Har inte läst din log men ska ta och göra det. Skulle kanske kunna fungera till bara processorn om det nu var planen, men blir ju knappast några otroliga temperaturer. Om radiatorn sitter instängd i burken utan luftflöde kommer temperaturen sakta att stiga. Men kopplingar osv verkar ju vara rätt dimensioner men är du säker att du vill blanda olika färger osv? Är så klart en smaksak.

De är bara en 120mm singel radiator eftersom processorn inte drar mycket ström. Dels kommer den inte stå på 24/7 och sedan har den en 2l-vattentank som ger en buffert. Lådan är inte instängd då det finns två stycken 120mm fläkthål som drar in respektive ut luften. Var det någon färg som du inte tyckte passade? Bortsett från den guldfärgade pluggen som kommer sitta på utsidan för påfyllnad av vatten. Vill undvika svart så långt det går på utsidan.