Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jun 2011

Radeon HD 6870 block på 6850 kort?

Hej!

Har kollat runt lite och vill ha ett vattenblock till mitt XFX Radeon HD 6850, har än så länge bara hittat ett :S Dock finns det massor till 6870 så jag undrar om det är samma "socket"

Observera att jag inte tänker vattenkyla mitt kort för överklockning och kommentarer om att det är ett värdelöst kort att kyla är överflödiga, jag vill ha ett så tyst system som möjligt.

Tack på förhand!

Edit: jag vill helst hitta ett fullcover block.

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2011

Jag tror du postat den här tråden lite fel, 1. du ska inte överklocka 2. det är grafikkort du pratar om och inte processorer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jun 2011

Jo jag såg det, har läst en massa i denna del av forumet så det gick per automatik. Vart flyttar jag?
Edit: Jag skriver om den, MOD, ta bort tråden helt.

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2011

grafikkortsdelen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vetlanda
Registrerad
Okt 2010

Läs på om datorer o överklockning innan du ger dig på det så att du inte förstör ngt.
antagligen så kan du inte sätta dit en 6970 kylare på ett 6850 utan att modifiera fästena.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Shaggy94:

Läs på om datorer o överklockning innan du ger dig på det så att du inte förstör ngt.
antagligen så kan du inte sätta dit en 6970 kylare på ett 6850 utan att modifiera fästena.

Han skrev faktiskt 6870 och inte 6970

Men jag fattar vad du menar

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jun 2011

här kan du se vilka kort ek blocket för 6870 är kompitabelt med http://www.coolingconfigurator.com/waterblock/3831109835227

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av poskitosker:

Jag tror du postat den här tråden lite fel, 1. du ska inte överklocka 2. det är grafikkort du pratar om och inte processorer

Kylning och överklockning av processorer
kan ju varit så att han läste Kylning enskilt ^^