Tysta fläktar till media/spel dator

Permalänk

Tysta fläktar till media/spel dator

Köpte nyligen ett schysst HTPC chassi vid namn Antec Fusion Remote Max chassi som fungerar toppen. Förutom att fläktarna låter lite för mycket. Jag ser mest på film, tv-serier, lyssnar på musik och surfar. Spelar då och då men oftast aldrig över 2 timmar i sträck. Som ni ser i länken nedan har chassit 2 st 120 mm plastser och 1 st 140 mm. Det viktigaste är att dom är tysta och flyttar lagom med luft. Vill köpa 3 av samma märke så kom gärna med förslag på vad som skulle passa i mitt fall.

Antec Fusion Remote Max
http://www.silentpcreview.com/article890-page1.html

Väldigt tacksam på förhand!

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Medlem

Med fläktkontroller: Nexus Real Silent 120 mm, utan fläktkontroller Scythe Slipstream L 800 RPM.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Fläktar

Hej,

jag har samma chassi. Jag har funderat och funderat på hur man ska ha fläktarna vända för bästa effekt. Jag har noctua fläktar som går väldigt tyst men jag tycker 140 mm-fläkten låter för mycket pga vinddraget genom chassigallret. Jag funderar på om det kanske susar mindre om de istället är vända inåt? Hur har du gjort?

Mvh,
Robban

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk

Behövs verkligen tre fläktar? Jag kör med två Nexus Real Silent 120mm, varav en är tempoeraturstyrd och en kör på 7V. Det räcker gott och väl för att kyla min burk (Antec Fusion) med Athlon II x3 445 med en Scythe Ninja Mini med en 92mm Nexus på 7V (har inget externt grafikkort utan kör på moderkortets integrerade grafikkrets). Jag kör med fläktarna vända åt "fel" håll, dvs de blåser in luft.
Max har ju en lite annorlunda design, men om man inte kör med ett separat grafikkort borde inte lådan kräva mer kylning än den mindre Fusion-varianten.

Visa signatur

~Pelle~