Permalänk

ps3 eller xbox 360?

Hej,
Ja frågan är om jag ska köpa ett playstation 3 eller ett xbox 360?
Vad tycker ni?
Vilket har bäst grafik ?
Finns där nackdelar eller fördelar med ps3 eller xbox 360.
har hört nått om röd ring på xbox 360, stämmer de? Vad händer då?
tack på förhand !

Permalänk
Medlem

ganska marginell skillnad mellan dom grafikmässigt tycker jag, de flesta spelen finns till både och så det är lite hugget som stucket men kolla vilka spel du vill köpa och sen ta konsol efter det (och vad dina kompisar har)

Permalänk
Medlem

Använder såsom otroligt många andra Xbox men jag tror båda är väldigt bra. Om du köper Xbox måste du betala typ 500kr per år för att kunna spela online. Får du Red ring of death som är ovanligt så kan du fixa det här: http://spelpiraten.se/38-reparation-service . Xbox är nog populärare om man ser till antal spelare och har under åren haft vissa fördelar såsom tidigare releasedatum för endast Xbox osv. Ska jag vara ärlig så kommer jag nog välja PS4 istället för Xbox 720 (när/om det så småningom kommer.)

Permalänk
Medlem

Xbox skulle jag säga. ps3 kontrollerna är obekväma och små.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja PS3. Båda är dock riktigt gammal hårdvara i... Hörde rykten om att Crysis 2 laggade på X360, eller var det en myt? Har inte stenkoll, men skulle gissa på att PS3 har bättre hårdvara.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

xbox360, bra mycke bättre spel enligt mig. tycker även spel är mer optimerade för 360. Men jag tycker helt klart att du ska ta det som dina polare använder! jäkligt mycke roligare att spela tillsammans!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

ps3an låter inte ett som ett jetplan iaf och man kan spela kostnadsfritt online och den har också en DEL fler funktioner än xbox... för mig startas xboxet var 6e månad medans ps3an används dagligen, det finns fler exklusiva titlar till ps3an med.

Permalänk

Har haft ett 360 bra många år, införskaffade ett PS3 för någon vecka sen. Och ojojoj vilken skillnad. Enligt mig är 360 ljusår bakom PS3 inom allt!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Har haft ett 360 bra många år, införskaffade ett PS3 för någon vecka sen. Och ojojoj vilken skillnad. Enligt mig är 360 ljusår bakom PS3 inom allt!

Jag har exakt samma erfarenhet - fast tvärtom. Efter flera år med 360 skaffade jag PS3, bara för att upptäcka att 360 är bättre på nästan alla områden...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Håller med tidigare postare, kör på det som dina polare har mest(!)

SJälv har jag PS3 och den är OK (nice med blu-ray/dvd+duglig mediaserver, till och från), fast jag tycker nätbutiken är lite innehållsfattig här och där, i alla fall om man gillar retro grejer. Gjorde en snabb goggling och såg t.ex. Duke Manhattan Project och Serious Sam, hade vart nice o lira, men men inte viktigt för alla.

Den verkar stabil och har rullat på fint i tre år nu, men känner bara tre pers som fått sin konsoll pajjad (2 kryssbox och 1 wii). Fast det är ingen statistik förstås.

Tycker väl ingen av dom är våldsamt mycket bättre än andra, det beror liksom på om man verkligen vill ha sepcifika spel, en smaksak liksom.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Off Topic, följfråga: När nästa generation spelkonsoler kommer skulle ni skaffa PS4 eller Xbox 720 (troligen så dem kommer heta.)

Permalänk
Skrivet av Dackis:

Jag har exakt samma erfarenhet - fast tvärtom. Efter flera år med 360 skaffade jag PS3, bara för att upptäcka att 360 är bättre på nästan alla områden...

Vad tycker du är bättre med 360?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Vad tycker du är bättre med 360?

Skrivet av RHWarrior:

Håller med tidigare postare, kör på det som dina polare har mest(!)

SJälv har jag PS3 och den är OK (nice med blu-ray/dvd+duglig mediaserver, till och från), fast jag tycker nätbutiken är lite innehållsfattig här och där, i alla fall om man gillar retro grejer. Gjorde en snabb goggling och såg t.ex. Duke Manhattan Project och Serious Sam, hade vart nice o lira, men men inte viktigt för alla.

Den verkar stabil och har rullat på fint i tre år nu, men känner bara tre pers som fått sin konsoll pajjad (2 kryssbox och 1 wii). Fast det är ingen statistik förstås.

Tycker väl ingen av dom är våldsamt mycket bättre än andra, det beror liksom på om man verkligen vill ha sepcifika spel, en smaksak liksom.

Skrivet av Dackis:

Jag har exakt samma erfarenhet - fast tvärtom. Efter flera år med 360 skaffade jag PS3, bara för att upptäcka att 360 är bättre på nästan alla områden...

Skrivet av AntiSmidig:

Har haft ett 360 bra många år, införskaffade ett PS3 för någon vecka sen. Och ojojoj vilken skillnad. Enligt mig är 360 ljusår bakom PS3 inom allt!

Skrivet av Uvania:

ps3an låter inte ett som ett jetplan iaf och man kan spela kostnadsfritt online och den har också en DEL fler funktioner än xbox... för mig startas xboxet var 6e månad medans ps3an används dagligen, det finns fler exklusiva titlar till ps3an med.

Skrivet av VictorHartman:

xbox360, bra mycke bättre spel enligt mig. tycker även spel är mer optimerade för 360. Men jag tycker helt klart att du ska ta det som dina polare använder! jäkligt mycke roligare att spela tillsammans!

Skrivet av felxi:

Jag skulle välja PS3. Båda är dock riktigt gammal hårdvara i... Hörde rykten om att Crysis 2 laggade på X360, eller var det en myt? Har inte stenkoll, men skulle gissa på att PS3 har bättre hårdvara.

Skrivet av Dskjono:

Xbox skulle jag säga. ps3 kontrollerna är obekväma och små.

Skrivet av Lalingoo:

Använder såsom otroligt många andra Xbox men jag tror båda är väldigt bra. Om du köper Xbox måste du betala typ 500kr per år för att kunna spela online. Får du Red ring of death som är ovanligt så kan du fixa det här: http://spelpiraten.se/38-reparation-service . Xbox är nog populärare om man ser till antal spelare och har under åren haft vissa fördelar såsom tidigare releasedatum för endast Xbox osv. Ska jag vara ärlig så kommer jag nog välja PS4 istället för Xbox 720 (när/om det så småningom kommer.)

Skrivet av Saven:

ganska marginell skillnad mellan dom grafikmässigt tycker jag, de flesta spelen finns till både och så det är lite hugget som stucket men kolla vilka spel du vill köpa och sen ta konsol efter det (och vad dina kompisar har)

Tack för alla svar, jag kommer mest spela fifa 11, tycker ni att jag ska ta ps3 då?

Permalänk

Grafiken är oftast bättre på xbox 360 när det kommer till spel som utvecklas till fler plattformer.
Ps3 har dock bättre grafik när det kommer till exclusives.

Om du är villig att betala för xbox live så är det enligt mig bättre än psn.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Avstängd

Båda är urgamla konsilier (4,5år är PS3 iaf) så skulle vänta två år tills PS4 kommer som förhoppningsvis har mer än 128MB minne...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Det finns bara en som bestämma detta och det är du själv. FIFA 11 finns till båda konsollerna.

Precis som alla sagt tidigare så är det inga större skilnader på spelen mellan ps3 och Xbox så välj det som dina kompisar har så ni kan spela tillsammans.

Hade du haft behov av att se film på blu-ray hade valet blivit enklare

(från en som har båda konsollerna)

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad 360 nu när de är så billiga och köp sedan den bästa av de nya som kommer i höst (?)

Permalänk

Usch för 360 mitt har gått sönder 7 gånger under 15månader så om man köper begagnat kan man lika gärna kasta pengar i sjön, köpte mig ett ps3 efter det helt klart super nöjd och inga fel på det och det har stått på i ett par månader på raken.
Gillar GT5 som inte kom ut te xbox.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

ps3 har bluray, mer exklusiva spel, gratis online läge, bättre mediaserver. move

xbox har red ring of death, den låter som ett flygplan, råkar du stöta till den medans en skiva läser så går skivan sönder, online kostar pengar, färre exklusiva spel, kinect som är så jättebra och laggar inget.. fast nu ljög jag.

Du får mer för pengarna med ps3. Men sitter alla dina polare med xbox så köp de o betala 500 kr/ år o hoppas på att den inte går sönder.

Permalänk
Medlem

är femtielfte tråden om detta, och fanboys från bägge leden kommer med massa krystade argument som inte stämmer

saken är såhär, inte överdrivet stor skillnad mellan maskinerna, så det är mer en smaksak från din sida... har du kompisar med tvspel? vilken har de 360 eller ps3 (så ni kan låna spel med varandra) vilken handkontroll tycker du är skönast att hålla i

så välj den som du vill ha, att fråga här vilken som är bäst är meningslöst, detta har varit ett infekterat krig ända sedan sony och microsoft berättade vilken hårdvara som skulle finnas i respektive maskiner

Permalänk

Välj konsol efter vilka spel du är intresserad av. Både Xbox 360 och PS3 har grymma spelserier. Xbox har t.ex Gears of War (personligen älskar jag dem spelen!) och PS3 har bland annat Metal Gear Solid och Killzone.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Skrivet av jwlz:

Välj konsol efter vilka spel du är intresserad av. Både Xbox 360 och PS3 har grymma spelserier. Xbox har t.ex Gears of War (personligen älskar jag dem spelen!) och PS3 har bland annat Metal Gear Solid och Killzone.

Infamous, Uncharted och god of war, Gran turismo Också stora innom ps3

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Sitter med bägge konsollerna och jag skulle inte kunna vara utan nån av dom. Gillar GT5 och Forza 3. Tyvärr för mig är PS3 kontrollen liten och obekväm och jag har inte stora händer.
Jag skulle rekommendera att du går in i en affär och känner på kontrollerna.
Men det mest avgörande är nog vilken konsoll dina polare har(om du nu ska spela med dom ).

Sen kan du ju se denna serien
http://www.youtube.com/watch?v=fARdxkovMhQ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag väljer PS3 alla dar för att Microsoft har fortfarande inte lärt sig tillverka hårdvara [PUNKT]
Jag har fortfarande kvar min PS3(CECHC04) från 2007, efter antagligen flera tusen timmars användning, still going strong!

Men om du tycker det är okej att nätagget sitter på kablen och att det inte är inbyggt, högljudda fläktar, spel där du måste byta skiva, betala för att vara uppkopplad på nätet, att skivorna kan repas om man flyttar på Xboxen när den är i gång, kontroller med icke inbyggt batteri, att det inte finns stöd för DTS-HD ljud, att du måste köpa Microsofts egna dyra hårrdiskar om du vill byta den, du tycker Kinect är bra, inte är intresserad utav att titta på Blu-ray och mycket mer, då ska du köpa en Xbox 360!

Permalänk
Avstängd

Ett lätt svar: Den din polare spelar på/Där ditt favoritspel finns.

Skrivet av Esseboy:

Båda är urgamla konsilier (4,5år är PS3 iaf) så skulle vänta två år tills PS4 kommer som förhoppningsvis har mer än 128MB minne...

256MB är det väl ändå?
(Och 360 är äldre)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

ps3an låter inte ett som ett jetplan iaf

really? det är argumentet du går med?

Skulle väntat ett litet tag på PS3 då det ANTAGLIGEN! ska göra ett prisdrop till 199£, sedan om det händer eller inte får vi se på Gamescom om det händer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

ps3 har bluray, mer exklusiva spel, gratis online läge, bättre mediaserver. move

xbox har red ring of death, den låter som ett flygplan, råkar du stöta till den medans en skiva läser så går skivan sönder, online kostar pengar, färre exklusiva spel, kinect som är så jättebra och laggar inget.. fast nu ljög jag.

Du får mer för pengarna med ps3. Men sitter alla dina polare med xbox så köp de o betala 500 kr/ år o hoppas på att den inte går sönder.

word! nån som vill köpa mitt xbox 360 elite 120gb?

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit ps3, bättre grafik exklusiva spel gratis internet bättre hårdvara bluray
Xbox 360 går sönder många gånger min kusin har haft 3 360 den ena varm och dog den andra ring of death den tredje som han har nu är ok än så länge! man måste betala för inernetjänsten preium gold. Du ska bara hoppas på att din xbox om du så nu ska köpa inte går sönder och som uvania säger den låter mycket!
Men du ska ju också vara smart och ta den konsollen alla dina kompisar har ju!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XfanX:

bättre hårdvara

Det är väl diskuterbart

Xbox 360 - Playstation 3

  • PowerPC < Cell

  • Xenos > RSX (Om än mindre skillnad här)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är väl diskuterbart

Xbox 360 - Playstation 3

  • PowerPC < Cell

  • Xenos > RSX (Om än mindre skillnad här)

Fast den verkligen frågan är hur bra kan utvecklarna använda hårdvaran? Halo Reach som skulle vara "det snyggaste spelet" till Xbox 360 är ju ur dåligt om man jämför med Uncharted 2 och Killzone m.m.