"Måste" jag köpa iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Du är uppenbarligen en anti-apple fanboy, bara lägg ner.

iPhone ligger och matchar telefoner i prisklassen runt 4000-5000 utan tvekan.

Wildfire S är ju botten av telefonerna på marknaden, aldrig att iPhone ligger där.

Jag har blivit mer o mer anti apple sedan jag köpte min 3gs, var absolut inte det innan därav köpet.. O visst en jailbreakad iphone är ingen skitmobil (icke jailbreakad är den dock riktigt kass för mig).. Däremot håller jag med om att de borde ligga runt 3000:-

Jag kommer aldrig köpa en igen. (kanske om de inte plötsligt "halverar" priserna)

galaxy s2 före iphone säger jag till TS

Permalänk
Medlem

Jo men om man inte använder musik delen av cloud servicen ser jag fan inte idéen av att använda tjänsten alls vilket är det som är poängen.

Permalänk
Medlem

Jag har själv en iphone på jobbet och är sjukt less på det tråkiga gränssnitt som man får i en iphone, därför skulle jag hellre rekommendera Sony Ericsson Neo eller Arc om du vill ha värre .. fortfarande billigar än iphone4 iallafall.

Mer för pengarna och lätt att modifiera till sitt tycke när man blir less.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har använt android och iPhone med Mac. iPhone fungerar bättre, utan tvekan. En del saker är frusterande, som att onlinetjänster som facebook, picasa osv inte är lika bra integrerade i IOS som i android, men det uppvägs av att det är mindre krångel. Min erfarenhet med android är att det borde vara enkelt att få OSX och android att jobba ihop i teorin, men att i praktiken krånglar ofta grundläggande funktionalitet hos android när man försöker få dem att leka tillsammans.

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte funkar mellan OS X och Android då?

Kalendersynk och sånt gör man ju via google. Mailen är vanlig imap i vilket fall som helst. Musik och film och sånt kräver ingen mjukvara för att få över. Är det nåt jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Kies för Mac heter Kies mini och fungerar OK för att uppdatera firmware.
De håller på att ta fram ett "Kies on Mac", det är i öppen beta just nu och klarar allt som Kies on PC klarar.

Skrivet av Kent:

Det funkar väl inte att uppdatera en Galaxy S2 på mac? Kies (skitprogram) har inte stöd för mac. Kies air ska funka, men det kan inte uppdatera mobilen med ny firmware. Köp en Iphone eller en HTC sensation där du får uppdateringarna "over the air".

Snart slipper vi skit-Kies
http://www.swedroid.se/41182/samsung-skippar-kies-galaxy-s2-g...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Vad är det som inte funkar mellan OS X och Android då?

Kalendersynk och sånt gör man ju via google. Mailen är vanlig imap i vilket fall som helst. Musik och film och sånt kräver ingen mjukvara för att få över. Är det nåt jag missat?

Det är så det borde funka ja. Problemet är när man har en talbok med 100 mp3 som man för över, och telefonen inte hittar 10 mp3or trots att alla taggar är rätt t ex.Det jag menar är när det du pratar om buggar och inte funkar som tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Vad är det som inte funkar mellan OS X och Android då?

Kalendersynk och sånt gör man ju via google. Mailen är vanlig imap i vilket fall som helst. Musik och film och sånt kräver ingen mjukvara för att få över. Är det nåt jag missat?

Vet inte vad som blivit nämt i den här tråden, men jag har en macbook ihop med en HTC Desire Z.
Vill man inte använda google för att synca mail / kalender / kontakter så blir det lite stökigt, men det finns appar som löser det.

Wireless tether fungerar problemfritt, men iaf jag föredrar att köra med USB eftersom wireless drar mycket mer batteri både från telefonen och datorn. Androids inbyggda USB-tether fungerar inte med OS X, det behövs en app, antingen EasyTether för runt 10 dollar eller PdaNet för runt 20 dollar. Båda fungerar bra, finns i gratis-variant om man inte har behov av HTTPS.
Finns även en gratis-lösning med något som heter Azilink, men den är krånglig och jag fick aldrig den att fungera.

Står man ut med de två "problemen" så finns inga problem med OS X + android.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag trodde att halva poängen med android var att man aldrig behövde koppla den mot en dator, till skillnad från iOS i dagsläget. Tydligen är det inte så enkelt ändå

Annars kan man väl ladda telefonen från datorn medan man kör wifihotspot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Annars kan man väl ladda telefonen från datorn medan man kör wifihotspot?

betydligt mer logiskt att köra internetdelning via USB då va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

betydligt mer logiskt att köra internetdelning via USB då va?

Nä, för internetdelning via usb kan (beroende på telefon och dator-OS) innebära krångel och huvudvärk som man slipper om man bara kör via wifi.

Permalänk
Medlem

jo, det kanske är sant, men för mig personligen har det alltid varit plug'n'play. Har dock bara provat på olika windows 7 och vista-system. där funkar det dock underbart, det tar några sekunder och sedan ändras nätverksikonen till "kabelanslutning".

verkar som att det finns någon inbyggd "generic" drivritin för det, för jag har ju uppenbarligen inte haft någon uppkoppling till internet innan det.