Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2009

BC2 Steam CDKey... Spelbutiken?

Tjenare SweC.

Om jag köper BC2 på t.ex. Spelbutiken, får jag då en nyckel jag kan registrera på steam?
Har hört många fall där folk inte kan göra det med keys ifrån butiker, utan bara ifall man köper det direkt ifrån steam...

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Jag kunde inte registrera min butiksköpta BFBC2 på Steam iallafall. Vill du ha den på Steam är det nog bäst att köpa den direkt därifrån.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Hade inte reggat på steam om jag var du ><.

Kör rakt genom EA och köpte också på spelbutiken.

Förvänta dig inget svar utan citat!
Kolla gärna in mitt bygge: http://www.sweclockers.com/galleri/11602-final-aqua-dreamer-b...
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/KaakaaN/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2009

okidoki, tackar <:

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Nej, det kommer inte gå. Du måste köpa det på Steam för att registrera det på Steam. Här har du en lista på de spel som går att köpa retail/download och registrera på Steam.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009

Jag undviker steam så ofta jag kan även om jag har många spel där jag spelar lagom frekvent. Köper du BC2 via spelbutiken så får du det på 1-2 dagar oftast och då spelar du via EA servrar istället för steams lågkvalitativa servrar. Dessutom är det så mycket roligare att ha skiva istället, tänk om steams server går ner, då fungerar inga spel online

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av zin_90:

Jag undviker steam så ofta jag kan även om jag har många spel där jag spelar lagom frekvent. Köper du BC2 via spelbutiken så får du det på 1-2 dagar oftast och då spelar du via EA servrar istället för steams lågkvalitativa servrar. Dessutom är det så mycket roligare att ha skiva istället, tänk om steams server går ner, då fungerar inga spel online

Samtidigt så är Steam väldigt praktiskt, bara trycka "Köp" och sedan kan man börja spela när nedladdningen är slutförd.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av zin_90:

Man spelar inte på steams servrar... Bara på vissa spel men de spelen måste man ha på steam.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell