Permalänk
Medlem

överclocka amd

Hej jag kan inte clocka min amd 965:a mer än 3.6 om jag har haft uppe den till 4 och kunnat spela lite men sen startar den bara om sig och jag har provat med rätt så hög v-core och allt men de funkar inte min polare har också en likadan processor och han kan ha 4.4 men jag kan bara till 3.6.

tack till dom som svarar !

Permalänk

Vad har du för kylare? klockar du med FSB och multiplier eller bara multiplier? Vad har du för kompnenter?

Permalänk
Medlem

Corsair Cooling Hydro Series H50 CPU Cooler Gigabyte GA-890FXA-UD5 och asus 9800 GTX+ grafikkort och corsair XMS3 8gb

Permalänk
Medlem

jag har clockat med fsb men då funkar de inte alls sen har jag bara clockat med muiltpliern

Permalänk
Medlem
Skrivet av fitsu:

jag har clockat med fsb men då funkar de inte alls sen har jag bara clockat med muiltpliern

Hur hög Vcore?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett tips; om du citerar personerna som försöka hjälpa dig ser du till att de lätt hittar tillbaka till tråden för ytterligare hjälp.

Du verkar inte vara supererfaren på klockning, har du koll på andra komponenter så som RAM och liknande så att inte dessa har följt med i klockan och behöver mer volt? Vad har du för temperaturer när du kör prime95 eller liknande?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

okej det ska jag komma ihåg :D, man kan ju inte vara bäst på allt och ja jag har kollat dom och dom är helt orginal 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fitsu:

okej det ska jag komma ihåg :D, man kan ju inte vara bäst på allt och ja jag har kollat dom och dom är helt orginal 1600mhz

Permalänk
Medlem

Du kan ju ha fått ett dåligt chip.
Min 965BE gick inte över 3.7 oavsett hur mycket jag ökade spänningen på CPU och övriga komponenter.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Min 955BE går inte över 3.8ghz, dock når den dit stabilt på 1.325v med bara multipliern ökad Vissa exemplar är bättre än andra att överklocka

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb