ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+.. men vilka minnen?

Permalänk
Medlem

ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+.. men vilka minnen?

Tjabba!

jag tänkte först skaffa ett annat moderkort o hade bestämt mig för dessa minnen:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=597381#reviews

Meeeen nån övertalade mig att skaffa ett Asus Crosshair V Formula AM3+ istället:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638069
så ja bara behöver byta processor när Bulldozer kommer.

Fast nu kom ja på! Hur vet ja om minnena funkar på de nya moderkortet? Finns de nå bra sätt o veta sånt?
Nån som redan vet som har tid?

MvH

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ett alldeles utmärkt sätt.

DDr3-minnen passar på moderkort som är anpassade för DDr3-minnen, som Formula V är.

Det kommer fungera, alltså.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Coolio! tackar o bugar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Finns ett alldeles utmärkt sätt.

DDr3-minnen passar på moderkort som är anpassade för DDr3-minnen, som Formula V är.

Det kommer fungera, alltså.

Visst dom passar, men funkar dom?

Skrivet av pobO:

Coolio! tackar o bugar

Ja dom funkar, men ta inte första bästa svaret nästa gång, om du går in på asus.com sen klickar dig vidare till drivrutinsstället för ditt moderkort så kan du ladda ner manualen, där står det exakt vilka minnen som fungerar med det moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Visst dom passar, men funkar dom?

Ja dom funkar, men ta inte första bästa svaret nästa gång, om du går in på asus.com sen klickar dig vidare till drivrutinsstället för ditt moderkort så kan du ladda ner manualen, där står det exakt vilka minnen som fungerar med det moderkortet.

men för tusan... de där dokumenten har bara en handfulla minnen som är testade. Så länge man håller kol på volt, ecc och reg är det inga problem.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

men för tusan... de där dokumenten har bara en handfulla minnen som är testade. Så länge man håller kol på volt, ecc och reg är det inga problem.

mjo men han skrev ju att alla ddr3 funkar på alla dd3 moderkort..

Permalänk
Medlem

Jag kollade i manualen och där fanns de med

Tack så mycket =D