Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svearike
Registrerad
Mar 2011

Fläkt till AMD Phenom x4 955 BE

Halloj!

Börjar bli väldigt trött på min processorfläkt som låter som ***, får bokstavligen huvudvärk av ljudet... Så om någon vet/kan beskriva hur man byter ut en processorfläkt så kan ni väll skirva det här

Har en AMD Phenom II X4 3.2Ghz Black Edition. Inte överklockad.

Som idag t.ex. när jag lirade Medal of Honor Tier 1 så gick tempen upp i 50 grader, spelade bara 5 min. Dock är det ganska varmt i rummet idag med... men men. Fläkten ligger runt 5000rpm hela tiden? Till och med nu när jag bara är inne på internet...

Någon som har ett bra och billigt ips på någon annan fläkt som kan passa?

Drog en printscreen - Onormalt? Vilken fläkt är vilken av 1,2 eller 3? 1 borde vara processorfläkten va?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e0b00995fefc_DatorN.png

Computerless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Dec 2010

säger bara Cool Master 212 plus billig å bra sen kan du byta fläkt om du tycker original fläkten på den låter för mycket

Acer Predator 17 G9-793. GTX 1070, I7-6700HQ, 16GB RAM, 256-SSD, 17.3" osvosv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2010

Instruktioner om hur man byter processorfläkten finns i manualen som kylaren kommer med.
Youtube har garanterat någon guide annars.

Hyper 212 är som sagt en mycket stark kylare för priset, dock inte den tystaste.
Inte så inne på kylare direkt. Beror väl på hur mycket pengar du vill lägga, förhoppningsvis kan någon guida dig vidare.