BFBC2 fuskare fast igen :)

Permalänk
Medlem

BFBC2 fuskare fast igen :)

Posta i denna tråd med ny info då PB uppdateras eller onormalt hög samling av folk blir listade i PB bans lista.
Så vet man när det är lönt å spela igen

Man kan bli tämligen less på alla dessa satans jävla förbannade fuskare. (f-låt för språk, men man formligen hatar dom)
Nåja BFBC2 torde då vara spelbart nån dag igen nu! YAY
Min profil "COMBAT KNIFE Kills: 1,095"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Har i princip aldrig mött fuskare när jag spelat, kör på Gotland och Webhallen's servrar.

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll om dom åker fast då uppdaterar hack- kodarna sina hacks och köper ny game key sen spelar dom igen. and the circus is on!

Permalänk
Medlem
Skrivet av putana:

spelar ingen roll om dom åker fast då uppdaterar hack- kodarna sina hacks och köper ny game key sen spelar dom igen. and the circus is on!

Du verkar veta lite väl mycket om det här! ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alvbåge:

Du verkar veta lite väl mycket om det här! ...

Haha, så har det varit sen början av CS ju.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Är det IP ban på PB? Eller hårdvara ?

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem
Skrivet av ediz:

Är det IP ban på PB? Eller hårdvara ?

Nyckel första gången och hårdvara när du gjort det ofta. Nyckel första gången för att dom gör fel många gånger.
PB har lyckats banna folk med netlimiter och Winamp skins och det är ett klart tecken på att man måste ha en liten marginal.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Spelar på Gotlandsservrarna ibland och det är ganska ofta faktiskt som man ser att någon blir bannad för "Multihack" eller liknande. Glädjer mig

Permalänk
Medlem

Oavsett om dom kommer tillbaka eller inte är det bra att dom blir nerstängda och får lite problem. PB är inte utan sina problem men vad jag sätt är det en av de bättre lösningarna.

Skrivet av Alvbåge:

Du verkar veta lite väl mycket om det här! ...

Ska du säga, du är ju den ända som röstat "Jag" än så länge.

Permalänk
Medlem

Idioter som bara spelar för stats (och/eller ev tror dom är tuffa), dom har inte fattat att spel ska vara kul, samarbete & taktik.
Dom förstör ju onlinespel totalt och borde få straff därefter eftersom dom sabbar för folk som betalat för sina spel.

Permalänk
Medlem

tror jag slår dina knife kills har nämligen 1,714 folk som hackar borde inte få spela.

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem

Blandning av jag, idioter och "bra för folk utan skills". De sistnämnda för att bli bättre (se bättre ställen med WH tex) och man kan ha tröttnat och kör igång fusk (där jag faller in, dock inte på BC2. Men mestadels idioter ofc, iaf på servrar med PB ^^ De bannar ju inte kontot bara utan NIC:en har jag för mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av igr4ff:

tror jag slår dina knife kills har nämligen 1,714 folk som hackar borde inte få spela.

Och det får dom ju inte heller, eller hur?

Japp, folk som fuskar = Idioter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Spelar på Gotlandsservrarna ibland och det är ganska ofta faktiskt som man ser att någon blir bannad för "Multihack" eller liknande. Glädjer mig

Det är inte Gotland som bannar dem. De streamar mot PBBans, så varenda en som läggs upp på den listan kommer upp på alla servrar.

Om någon försöker joina servern men är på listen så står det något i stil med "Enforced prior ban for *NAME*".

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

kanske lite OT, men hur kan fuskare vara bra för folk utan skills som inte fuskar? Det blir ju inte lättare för dem eller hjälper dem lära sig spelet...

Permalänk
Medlem

Tog alternativ idioter men tycker det borde vara typ "Med sämre omdöme" Lite stark ord för fuskare

Men jag klarar mig gott utan de, de förstör spelglädjen bara.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

kanske lite OT, men hur kan fuskare vara bra för folk utan skills som inte fuskar? Det blir ju inte lättare för dem eller hjälper dem lära sig spelet...

Vad menar du?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

Vad menar du?

"fuskare är bra för folk utan skills" betyder att de personer som fuskar gör det lättare för dem som inte fuskar fast är rent av dåliga på spelet. Jag förstår inte hur det gå ihop och vill gärna att någon som röstade på det alternativet förklarar det för mig.

Permalänk

Bokstavligt talat hatar fuskare, man har ju mött på dem i alla spel man spelat online o blir lika förbannad varje gång. De verkar särskilt gilla cod mw2 för där är det alltid fuskare som förstör.
Hoppas PB bannar varenda en

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

Händer att jag fuskar på spel jag klarat av, det kan i vissa fall förlänga livslängden på ett spel. Dock fuskar jag aldrig på online/multiplayer spel.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig mött någon fuskare i BFBC2 Men du borde se Black Ops, haha fuskare på mer eller mindre varje server.

Permalänk
Medlem

Haha, så jäääkla kul att kolla PB listan, i princip 60-70% är ryssar som har blivit bannade haha xD

Permalänk

Det är bara på ryska servrar som alla mutade... så ingen kan säga att någon fuskar. Som sagt ryska servrarna är fulla med cheaters!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk

In soviet russia game bans you.

Är dock bra att PB har uppdaterats, på den gamla 1942 tiden så fick jag ban pga nätverket som kördes hemma, vart lite surt innan man fick det ändrat.

Permalänk

Kan PB blockera en cheaters IP NR? Det skulle vara så spelet kanske T.o.m blir "låst" om man fuskar öppet/ertappad... skulle vara grymt synd om BF3 blir fullt med cheaters.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel5908:

Bokstavligt talat hatar fuskare, man har ju mött på dem i alla spel man spelat online o blir lika förbannad varje gång. De verkar särskilt gilla cod mw2 för där är det alltid fuskare som förstör.
Hoppas PB bannar varenda en

Grejen med CoD spelen är att de kör VAC med en skrattretande dålig implementation som gör att det inte är särskilt effektivt i slutändan.

Att PB ska kunna globalt banna folk vet jag inte om jag egentligen är så förtjust i. Då måste de ha gjort en rejäl uppdatering i sin detection så att man inte kan bli bannad för att man har fel drivrutiner och allt vad det är..

Permalänk
Medlem

Finns flera aspekter ang det där med att fuska i onlinespel ...vissa gör det för å sälja mjukvara (farmbots i wow tex) andra gör det för utmaningen i att just knäcka spelet .. de som sitter å kodar på detta viset å leker med exploits brukar dock sällan spela aktivt själva förutom att just testa funktioner..

Sen hittar nån random unge mjukvaran på nån tracker å änvänder det för å förlänga sin epenis.... man blir ju knappast bättre av att fuska ....det ser bara ut så.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk

Kommer alltid att finnas fusk som undgår Punkbuster tyvärr, Bäst att spela på servrar som har flera aktiva admins.
Spelade mycket på Battlefield Gotland HC Rush men dom har inte mycket aktiva admins där så det blir oftare TOP Nordic i dagsläget.

Skrivet av igr4ff:

tror jag slår dina knife kills har nämligen 1,714 folk som hackar borde inte få spela.

Jag utmanar med 2500 dogtags

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Blir ju bara ragequit när man har en fuskare i servern. För någon dag sedan så fick en snubbe över 100 kills på en match. Han one-shotta folk över 100 meter med sin machine gun -.-

Kan nån vara snäll och säga exakt vad man ska göra och hur man får personer bannad? Måste man ha fraps och spela in? vad gör man sen?

letade på pbbans men utan resultat

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

"fuskare är bra för folk utan skills" betyder att de personer som fuskar gör det lättare för dem som inte fuskar fast är rent av dåliga på spelet. Jag förstår inte hur det gå ihop och vill gärna att någon som röstade på det alternativet förklarar det för mig.

Idd, kan någon förklara?

Visa signatur

Citera för svar