Permalänk
Medlem

Överklocka/Nybörjare!

Hej!

Har tänkt överklocka min processor samt byta fläkt på den till CM Hyper 212, tror ni det är bäst att man lämnar in datorn elelr skall man försöka själv genom guider och sådant på internet sen instruktionerna man får med vid fläkten?

Vad kan man överklocka till tro? 3,6GhZ, mer tar jag nog inte.

Juste, vad dum jag är. Har AMD Phenom II X4 955 BE 3.2GhZ

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riiikard:

Hej!

Har tänkt överklocka min processor samt byta fläkt på den till CM Hyper 212, tror ni det är bäst att man lämnar in datorn elelr skall man försöka själv genom guider och sådant på internet sen instruktionerna man får med vid fläkten?

Vad kan man överklocka till tro? 3,6GhZ, mer tar jag nog inte.

Inte lätt att svara på dina frågor,
Vi vet ju inte vad du sitter i leker med i burken...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Kör på själv med hjälp utav guider.

Permalänk
Skrivet av Riiikard:

Hej!

Har tänkt överklocka min processor samt byta fläkt på den till CM Hyper 212, tror ni det är bäst att man lämnar in datorn elelr skall man försöka själv genom guider och sådant på internet sen instruktionerna man får med vid fläkten?

Vad kan man överklocka till tro? 3,6GhZ, mer tar jag nog inte.

Om du har en i5 2500K eller i7 2600K så är detta en mycket bra guide som går att följa om man vill klocka själv - http://www.clunk.org.uk/forums/overclocking/39184-p67-sandy-b.... Busenkelt.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.