Permalänk

hjälp med Antec H20 920

Hej!
Har investerat i en uppgradering av min dator till följande:
MSI P67A-C45 REV B3
Corsair 4GB 1600MHz XMS3
Intel Core i5 2500K
Antec H20 920 kylare
Jag har stött på några problem. Av någon märklig anledning så går programet "Chillcontrol V" inte igång. Själva kylaren har kontakt via USB-kontakten, detta ser jag i enhetshanteraren. Har installerat och ominstallerat utan framgång. Vad ska jag göra?

Fundering nr 2: Kan jag styra fläktarna på annat sätt? Det är ju en 3 pinskontakt på själva kylaren och en 4pin på moderkortet. Man är ju orolig att grilla prollen om jag börjar spela något.
All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Har du satt USB kontakten rätt?

Jag satte min fel första gången.

Och läs instruktionerna som följde med så ser du EXAKT hur du ska göra.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

ja jag har kopplat allt precis som det ska vara. som sagt, enheten hittas ju i enhetshanteraren utan problem. Hmm, finns det inga alternativa program? Har verkligen provat allt. Verkar finnas stora fel i operativsystemet trots efter alla reperationsförsök jag gjort. Fler förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppet_boy:

ja jag har kopplat allt precis som det ska vara. som sagt, enheten hittas ju i enhetshanteraren utan problem. Hmm, finns det inga alternativa program? Har verkligen provat allt. Verkar finnas stora fel i operativsystemet trots efter alla reperationsförsök jag gjort. Fler förslag?

Då har du missat att windows får INTE installera enheten. Utan man MÅSTE avbryta windows när de söker efter drivrutiner och installerar. Annars hamnar man i de läget du sitter i nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]