störande problem med msi afterburner angående speed fan hjälp.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

störande problem med msi afterburner angående speed fan hjälp.

Hej jag har störande problem med msi afterburner med mina 2 5850 CF. Det är så att om jag sätter fan speed på msi afterburner på 50 % och sen spelar en halv timme timme så har msi afteburner fan speeden gått ner till 25 som standard. Frågan är då varför gör det så ? det är väldigt störande eftersom ena kortet har blivit väldigt varmt förs än jag upptäcker att % har gått ner på msi afterburner :/ någon som vet hur man löser detta ? Mvh.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Haha, hittade din tråd nu eftersom jag hade samma fråga men hittade svaret nu precis. Du går in på cataclyst control center och sen så klickar du bort "enable manual fan control" i amd overdrive sektionen. Det är cataclyst som sabbar för dig.