Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Mar 2011

Trasiga minnen?

Jag har ett par Corsair xms3 1600mhz tillsammans med i7 2600k klockad till 4,2ghz, upplåst 6950 på ett Asrock p67 extreme 4.

Det började med att jag en dag fick fruktansvärda fps drop när jag spelade wow så jag började felsöka lite efter felet genom att uppdatera mina drivrutiner, klocka ner cpun till orginal, reseta cmos, byta till orginal bios på 6950, testa med mitt gamla 5770 men det blev ingen skillnad.

Så testade med att köra prime95 2-3 timmar för att se om processorn kärvade men det gick fint och inga farliga temperaturer. Men så drog jag igång memtest och lät datorn stå 2 timmar och kommer tillbaka och ser att den hade startats om pga oväntade problem

Min första tanke är då att nått av mina minnen måste ha gått sönder men jag har inga extra jag kan testa med och jag är inte sugen på att köpa nya om det nu inte är där felet ligger

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Om du körde memtest86+ så borde du ju se om den får fel på minnena, så testa igen. Kanske ett minne i taget, så du kan lura ut om det är ett minne som spökar eller bägge?!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Jalle64:

Om du körde memtest86+ så borde du ju se om den får fel på minnena, så testa igen. Kanske ett minne i taget, så du kan lura ut om det är ett minne som spökar eller bägge?!

Det var inte memtest86+ jag hade kört med så laddade hem det och lät det stå på över natten, 9h utan nå error så kanske inte är nå knas med dom ändå.. Får fortsätta luska för det verkar bara vara wow jag har problem med men tack så mycket för hjälpen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2009

Kanske är helt ute o cyklar men hade samma problem med FPS-drops. Jag prövade att ta bort CACHE / WTF / INTERFACE mapparna där du har installerat wow. Funkade perfekt för mig. Gör dock en kopia på mapparna först ifall det nu inte är det som är felet

Fractal Design Node 304||Asrock Z77E-ITX||HyperX Fury 16GB||ASUS GTX 970 STRIX||i5 2500k||Noctua NH-U9S||Corsair RM650X||Samsung EVO 500GB||BenQ XR3501 35" Curved 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Mar 2011

I WoW så kan gamla addons vara tjuven i dramat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Klints:

Kanske är helt ute o cyklar men hade samma problem med FPS-drops. Jag prövade att ta bort CACHE / WTF / INTERFACE mapparna där du har installerat wow. Funkade perfekt för mig. Gör dock en kopia på mapparna först ifall det nu inte är det som är felet

Testade det och nu funkar det precis som vanligt.

Skrivet av Korvsson:

I WoW så kan gamla addons vara tjuven i dramat.

Det måste fan vara felet då mina problem kom efter patchen och jag orkade inte uppdatera dom få addons jag hade

Tackar så mycket för hjälpen