Placering av Antec H2O 620 i mitt chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2009

Placering av Antec H2O 620 i mitt chassi.

Tjena!

Överklockad till 3.6 GHz 1.275 volt.
Chassi Antec P182.
Mitt Noctua torn a la 1366 SE pallar inte min chassi temp längre i värmen så jag bytte till en Antec 620 kuhler som drog ner den med ca. 10grader.

Bytte GTX 570 stock coolern till en AC xtreme plus II och den kyler bra som fan å låter "inget". Däremot så fyller den chassit med mer värme... ni ser på bilden.

Var är bäst att placera radiatorn, för nu så tar den upp en del av värmen från min GPU... vilket inte känns så optimalt. Kan det vara bättre att placera radiatorn på gula rutan med frågetecken?

Intake i front, exhaust bak och top. Radiatorn går som exhaust bak.

Kom gärna med förslag tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma (i Stockholm)
Registrerad
Jan 2010

Jag har också ett grafikkort som dumpar värme i chassit...

Har därför kylaren på insug med ett fläktfilter som måste blåsas av / rengöras på annat sätt varje vecka iallafall.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2833 sitter på utsidan av chassit.

Fractal Design R3╠═►i7 860 3.8GHz╠═►RipjawsX 8GB
Noctua NH-D14╠═►XFX HD7970 (Ac Xtreme)╠═►Asus Xonar DX
Corsair HX 750W╠═►MSI P55A-GD65 1156╠═►Force GT 90GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2009

Jag tror inte jag kan placera radiatorn på utsidan, men tror du det skulle funka bättre på en annan plats på insidan, i sånt fall var??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2008

Jag tror att chainsaw menar att du bara ska vända på fläkten. Alltså låt radiator och fläkt sitta kvar på samma plats, fast kör kalluft igenom radiatorn istället.
Det räcker med enbart utblås i toppen. Du kommer kanske få någon grad högre på grafikkortet. Men det verkar ju inte vara något problem för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define R3 | Intel i5 2500k |Noctua NH-U9B SE2| Gigabyte 460 OC | ASUS P8P67 Pro | 2x4GB Corsair 1333MHz XMS3| Intel SSD X25-M | Corsair AX 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2009

Tack ska testa det.