thermalright ultra 90 vs intel stock cooler i5 2500 (snabbt svar uppskattas)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

thermalright ultra 90 vs intel stock cooler i5 2500 (snabbt svar uppskattas)

Hej, ska köpa moderkort idag och ska eventuellt köpa ett asrock som är byggt så att gamla socket 775 kylare kan användas, har en thermalright ultra 90 som har tjänat mig trogen sen jag satt med nforce3 baserat moderkort.

Gillar kylaren då det är väldigt enkelt att ta loss fläkten för rengöring eller fläktbyte så skulle gärna fortsätta använda den, q8300 låg runt 66grader överklockad till 3.1Ghz med prime95 igång på alla 4 kärnorna och rumstemp var 25-26grader.

Hur står sig denna kylaren mot kylaren som följer med processorn?
Mvh Raven6666

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Helvete vilken ynklig kylare som följde med :S tänkte avsluta tråden med att säga att jag slängde på min socket775 thermalright ultra90 kylare med en 1200rpm 90mm fläkt och efter 10minuter med prime95(4 trådar) så är cpu temp så låg att jag funderar på om everest verkligen visar rätt.
45grader med en rumstemp på minst 25grader och har rätt bra ventilation, efter 15minuter har tempen gått upp till 46grader.

Men jag hade 1 problem vid monteringen och det är att bakstycket till kylaren inte ligger riktigt bra mot baksidan av moderkortet, sitter en metallskiva "under" processorn som gör att bakstycket hamnar något snett men hindrade inte mig från att använda kylaren iallafall.

Moderkortet är ett asrock p67 pro3 b3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

C2Q Q8300 har ett TDP på 95W
i7 2600k har också ett TDP på 95W

Summan av kardemuman: Spelar ingen roll vilken du har, så länge den går att montera ordentligt En 92mm-Thermalright Ultra klår vilken stockkylare som helst, varje timme av varje dag.

3960x 5GHz @ 1.376v | Rampage IV Gene | R9 Nano | Enthoo Mini XL | XSPC RX360 & RX240 | Alphacool D5 m. EK-topp | AX760i | 1GBit Fiber