Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Modern motsvarighet till p31 chipset?

jag köpte ett gigabyte moderkort med p31 chipset för 130 kr och som klockar som en tok. Lika bra som mitt asus kort med x38 chipset fast med färre onödiga inställningsmöjligheter. Kommer intel för all evig framtid begränsa överklocknings möjligheter till det ni andra kallar mellansegmentet? När jag köpte moderkortet och en e5300 för 500 kr så stod de sig rätt bra mot resterande segment. Vad hände med möjligheten att bygga en extrembudget burk som klockar bra och presterar som toppsegmentet? Kommer någonsin den nya trenden brytas? modifierade efi som låser upp processorer osv, eller ligger begränsningen i hårdvaran på chipseten?

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Som sagt, bara dyra moderkort, och processorer, som kan klocka nu mer... Intel hade det lite tommt i kassan så de blev tvungna att ta betalt för det, för evigt. Antagligen följer AMD på snart

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.