Permalänk

BF3 upg dator ?

Hej, kommer såklart att skaffa BF3 till PC och vill även spela med grafik inställningar på medium eller
över. Och undrar om jag behöver uppgradera min dator och vad isåfall.

Har just nu:
Moderkort - Gigabyte P55A-UD3
• Chipset - Intel® P55 chipset
• Processor - Intel Core i5-680 - 3.60GHz
• Minne - 8 GB DDR3-1333 (16 GB max) gaming grade
• Hårddisk - 1TB 7200rpm SATA-2
• Optisk enhet - DVD±RW 24x Dual Layer
• Grafikkort - NVIDIA GeForce GTX 460 OC 1GB GDDR5
• DirectX-stöd - 11

Funderar på ett nytt grafik, och har sommarjobbat och kan tänka mig att lägga ut ca 7000kr på upg. av
datorn.
Ps är inte så jättebra när det gäller sådana här saker
Hjälp/tips plz...

Permalänk
Medlem

Satsa på en biffigare processor, BF3 lär vara skapligt CPU-krävande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Medlem

Finns många trådar om detta redan men det hjälps inte för faktum är att ingen av oss har en susning om vad som kommer krävas än sålänge. Folk gillar att försöka gissa sig till vad för prestanda som behövs dock.. Själv är jag inte för att sitta och gissa utan jag rekommenderar att du spar pengarna en stund tills vi vet mer. Kan mycket väl vara så att din befintliga dator klarar av BF3 på medium som det är.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

tror knappast Ts behöver upgradera sin dator. det är ju snabba saker han har i redan..tror knappast spelet kommer vara såååå krävande att du måste ha nasa prylar i datorn..kom igen..lev i verkligheten.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag tror att du kommer att klara dig rätt bra. Men jag kan inte säga exakt var du kommer hamna i grafikinställningar.

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 är inte så värst bra optimerat, så om vi kan gissa oss fram att DICE har optimerat BF3 bättre för PC med både spelet och deras nya motor, så kan man kanske tänka sig att den fps du har på BC2 och ta bort kanske 5-8% av det? tycker jag låter rimligt!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Bad Company 2 är inte så värst bra optimerat, så om vi kan gissa oss fram att DICE har optimerat BF3 bättre för PC med både spelet och deras nya motor, så kan man kanske tänka sig att den fps du har på BC2 och ta bort kanske 5-8% av det? tycker jag låter rimligt!

Jag har inte BC2 till dator, så jag kan inte ta bort någon fps...

Permalänk

Så länge du inte behöver mer prestanda i nuläget så bör du vänta tills i alla fall specs släppts och om de säger att minimum är vad du har idag så kan det kanske vara läge att uppgradera då, men i nuläget är det ingen idé som jag ser det (då dina delar antagligen kommer klara av BF3 helt okej).

Permalänk
Medlem

Turbodjur.

Din dator är bra. Hade jag spelat BFBC2 på din burk hade jag varit nöjd tror jag

Ingen vet som sagt vad BF3 kommer kräva och med tanke på såpass bra dator du sitter på redan nu rekommenderar jag dig att kolla in BF3´s specifikationer när de dyker upp alternativt spela BF3. Efter det vet du om du behöver justera något.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Spelar BC2 med en quad 2,13Ghz, 6850, 4GB ram och det flyter på hyfsat bra på väldigt höga inställningar. Jag ska troligen uppgradera mig men väntar ett tag tills systemspecs kommer ut från DICE. Personligen tror jag att du inte behöver uppgradera, gör inte det än iaf, är en ganska stor risk och slöseri med pengar. Gör som jag, vänta