Vit skärm efter en kort tid av BC2

Permalänk
Medlem

Vit skärm efter en kort tid av BC2

Den här frågan har säkerligen varit uppe på tapeten förut, jag har även kikat runtom på andra forum där folk har haft samma problem, men har väl egentligen inte hittat någon vettig lösning.

Det är så att kanske efter 5 minuters spelande så blir skärmen vit, men spelet är fortfarande igång, som man kan höra.

Det konstiga med hela kalaset är att spelet fungerade klockrent innan jag installerade om Windows med samma drivrutiner till mitt GTX 580 275.33.

Någon som sitter på en lösning?

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

Hejsan Alexio,

Skrivet av Alexio:

Den här frågan har säkerligen varit uppe på tapeten förut, jag har även kikat runtom på andra forum där folk har haft samma problem, men har väl egentligen inte hittat någon vettig lösning.

Det är så att kanske efter 5 minuters spelande så blir skärmen vit, men spelet är fortfarande igång, som man kan höra.

Det konstiga med hela kalaset är att spelet fungerade klockrent innan jag installerade om Windows med samma drivrutiner till mitt GTX 580 275.33.

Någon som sitter på en lösning?

Jag har inte stött på just ditt problem, för mig blev skärmen svart och man hör att spelet kör i bakgrunden. Jag använder 1.50 patchen. Jag misstänker att det har med att göra att första gången du kör spelet försöker det optimera de grafiska inställningarna. Dvs om du inte går in i ett spel utan avslutar direkt efter uppstart. Prova att ladda in 1.5 starta upp, spela en omgång (multi eller singel) sedan avsluta.

Det verkar som att man kan installera 1.5 hur många gånger som helst, dvs BF2 "minns" inte om 1.5 redan var installerad.

Jag kan oxå rekommendera dig att gå till EA:s hemsida och begära support online. Du måste ha registrerat din version av BF2 då. De är snabba attt hjälpa dig.