Logitech K400 kombinerar tangentbord och pekplatta

Permalänk
Melding Plague

Logitech K400 kombinerar tangentbord och pekplatta

Schweiziska Logitech släpper ett nytt tangentbord med integrerad pekplatta för HTPC-bruk.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är lite tveksam till sådana här lösningar, rent generellt.
Men just till HTPC är det rent perfekt! Jag hade gärna sett stöd för Blåtand också, men tio meter lär väl räcka för de flesta.

Permalänk

Lite billigare och det hade blivit ett köp!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant att de vågar prova nya produkter! Gillar företag som inte följer alla andra utan bryter ny mark själva.

Permalänk
Medlem

precis vad jag letat efter blir nog ett köp trots priset

Permalänk
Medlem

Var väl kanske inte det snyggaste man har sett direkt.. MMm Plaaast.. Men men^^

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Mus och tangentbord passar ypperligt i soffan, om man väljer rätt sort!

Jag köpte just ett K800 (smidigt, bekvämt och har sensorstyrd knappbelysning som är perfekt i mörkret) och en M515 ("soffmusen", direkt anpassad för detta bruk), och är otroligt nöjd!

Dessa ersätter mitt DiNovo Edge, som ju följer samma princip som denna nya K400. Begränsad tangentuppsättning och pekplatta suger åsne***, tycker jag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Snyggt, kanske dax och byta ut sin diNovo Mini då den inte är direkt optimal att skriva med.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Tycker den ser trevlig ut faktiskt. Har faktiskt inte sett något liknande tidigare, kanske för att jag egentligen inte är i behov av en och därmed inte kollat på såna här lösningar, men det kanske blir ett köp av K400 (eller liknande produkt nu när man vet att de finns!) då det kan vara praktiskt att ha till HTPC'n

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag är lite tveksam till sådana här lösningar, rent generellt.
Men just till HTPC är det rent perfekt! Jag hade gärna sett stöd för Blåtand också, men tio meter lär väl räcka för de flesta.

Jo, blåtand hade varit bättre

Permalänk

Vad härligt med en så stor platta
Ge mig ordentlig multi-touch á la apple och jag är såld

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Skulle vara snyggare/stilrenare utan de där strecken på pekplattan.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om det här tangentbordet http://www.kjell.com/bilder/item_pictures/91345_2.jpg
riktigt skönt faktiskt med scroll på vänster trigger och vänster musknapp på höger riktigt skönt att hålla i
har tidigare haft ett med touchpad och det blir inte så skönt att ligga ner och surfa med det.
Kanske ett test på htpc tangentbord kan vara en god ide börjar finnas en del nu.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk

Förstår inte varför i princip alla tangentbord saknar tangenter för play, stop, next song, prev song.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Det finns redan ett tangentbord som den, från logitech, men med Bluetooth. Den är tänkt att användas till PS3 men fungerar utmärkt på PC, skriver på en sån här just nu:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=220091

finns även svensk tror jag.

Har man wifi hemma, eller bor i lägenhet där grannar har olika trådlösa apparater igång så är det kört med RF. Bluetooth är det enda jag kan ha utan att bokstäver försvinner spårlöst i etern (testat flera olika RF tangentbord i två lägenheter med samma problem).

Permalänk
Medlem

Vid min tv/htpc så använder jag keyboard så sällan att jag inte villa ha något stort tangentbord.
Testat några men få har gjort mig lika nöjd över prestanda och pris som detta.
Blutooth och köpt från dealextreme för en 300kr inkl bluetooth adapter.
Bara det att man kan rotera touchpaden och hålla den som en fjärr är värt extra för mig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Vid min tv/htpc så använder jag keyboard så sällan att jag inte villa ha något stort tangentbord.
Testat några men få har gjort mig lika nöjd över prestanda och pris som detta.
Blutooth och köpt från dealextreme för en 300kr inkl bluetooth adapter.
Bara det att man kan rotera touchpaden och hålla den som en fjärr är värt extra för mig.
*BILD*
*BILD*

Såg riktigt händigt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Vid min tv/htpc så använder jag keyboard så sällan att jag inte villa ha något stort tangentbord.
Testat några men få har gjort mig lika nöjd över prestanda och pris som detta.
Blutooth och köpt från dealextreme för en 300kr inkl bluetooth adapter.
Bara det att man kan rotera touchpaden och hålla den som en fjärr är värt extra för mig.
http://upload.hikikomori.se/files/DSCF4175_resize.JPG

http://upload.hikikomori.se/files/DSCF4173_resize.JPG

Den var ju faktiskt lite tuff... hur är den att skriva på? Jag har ganska stora fingrar så jag brukar lite problem med dessa mini-tangentbord.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Vid min tv/htpc så använder jag keyboard så sällan att jag inte villa ha något stort tangentbord.
Testat några men få har gjort mig lika nöjd över prestanda och pris som detta.
Blutooth och köpt från dealextreme för en 300kr inkl bluetooth adapter.
Bara det att man kan rotera touchpaden och hålla den som en fjärr är värt extra för mig.
http://upload.hikikomori.se/files/DSCF4175_resize.JPG

http://upload.hikikomori.se/files/DSCF4173_resize.JPG

Hur är touchpaden på den där? Jag har ett tangentbord/mus från Lenovo och det fungerar helt OK. Det är lätt att skriva på och det finns lite snabbknappar för styrning av musik. Men muskulan är inte av bästa kvalitet och ibland flyger pekaren iväg på TV'n.

Lenovo n5901 - gav ca 450kr för det

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med en Logitech diNovo Mini

Funkar hur bra som helst och är väldigt diskret.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att skaffa ett liknande tangentbord till min htpc, men den där Logitech verkar ganska plastig tycker jag. Någon som har testat Ace of Swedens C-serie? Är ganska förtjust i bild 2.

Permalänk
Medlem

Musplattan är som vilken laptop platta som helst. Fick dock ställa upp hastigheten en del för att man inte skulle behöva dra flera gånger för att flytta muspekaren över 1080p upplösningen.
Fungerar bra ändå att göra små justeringer. Det jag tycker är smid jämnför med många andras säkert fina alternativ är att det är BT.
Logitechs Mini är trevlig, men locket och att priset är gigantiskt för den lockade inte mig.

Jag har använt för många RF i mina dagar för att inse att även de bästa inte kan mäta sig med BT protokollet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Har känt på Ace of Sweden tangentbord och dom känns faktiskt riktigt välbyggda och gjorde mig köpsugen, dock har jag redan ett Deltaco som fungerar kanon för mig.
http://www.dustinhome.se/deltaco-wireless-mediakeyboard-mini/...

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Står mellan ett sånt och ett Mediaboard Pro till min Boxee Box. Mediaboard Pro är ju snäppet sexiagre dock...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

Har känt på Ace of Sweden tangentbord och dom känns faktiskt riktigt välbyggda och gjorde mig köpsugen, dock har jag redan ett Deltaco som fungerar kanon för mig.
http://www.dustinhome.se/deltaco-wireless-mediakeyboard-mini/...

Tycker inte du att det där Deltaco:t är hopplöst plastigt och jävligt? Tangenterna är okänsliga så bokstäver faller bort när man skriver och muspekaren hackar och tappar kontakten stup i kvarten...

Permalänk
Medlem

jag köpte mig nyligen en zte light, som jag nu använder som media tangentbord / mus / kontroll till min dator när jag ska se på film

och det kostade mig 1400 spänn

Permalänk
Medlem

Jag har ett Ace of Sweden tangentbord (det med styrkula) och visst det fungerar men jag irriterar mig på den förhållandevis dåliga räckvidden, den känsliga styrkulan samt mest irriterande tangentbordets benägenhet att ge upphov till dubbel/trippeltryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

havoc: Välkommen till RF världen säger jag bara. Bara dyrare varianter av RF saker eller bluetooth som gäller om man vill ha hyfsad räckvidd utan massa komminikationsproblem.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Jag har använt för många RF i mina dagar för att inse att även de bästa inte kan mäta sig med BT protokollet.

Ja och nej, beroende på BT-version och konstruktion. Sammanlagt har jag personligen haft mindre problem med RF än med BT. När BT fungerar bra så är det klart att föredra, det håller jag med om, men vissa enheter har usel räckvidd och andra tappar kontakten då och då så man måste synka om.

Visst, ska erkännas att samtliga RF- och BT-lösningar jag använt alla är tillverkade av Logitech, så jag kan förstås inte säga något om andra tillverkares enheter.

Edit: Fel, Microsoft också.

Visa signatur

5950X, 3090