Permalänk
Medlem

Råd av vattenkylningspaket

Tänkte införskaffa mig vattenkylning nu efter att ha varit sugen på det ett bra tag. Är dock inte hajj på det överhuvu taget, får be någon polare eller någon att sätta ihop det åt mig. Kommer dock läsa på om det osv.

Setup
Corsair 800D
i5 2500 1155
2x Radeon HD6970
AsRock Fatality Professional Rev B3
Corsair Dominator 2x2gig
Corsair H70

Tänkte om någon vänlig själ kunde sätta ihop ett paket åt mig. Har rött tema i datorn nu så rött vatten vore ju finemang. Priset ska vara någorlunda lågt men delarna ska vara bra. Har säkert glömt att nämna något eftersom jag inte e så hajj på vattenkylning, men isåfall ere bara o säga till.

Tack på förhand ! Peeeeeeeace

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk
Medlem

Vad vill du kyla?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Vad vill du kyla?

Vet inte om det är värt att byta ut H70, men ifall så ja, cpu,graffa,moderkort. typ

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk

Jag har precis installerat ett EK H30 kit! Finns i många olika radiatorstorlekar allt från 120-360mm, jag har 360mm varianten är mer än nöjd. Ek har himla bra kvalite och riktigt skönt med ett paket där allt man behöver köpa till är vätska att ha i!
Här har du kitten: http://indomo.se/index.php?show=57&mode=list&id=133

Förvisso följer de bara med CPU block, men grafikkortsblock går ju att köpa till separat såklart och koppla in i loopen, samt extra radiatorer om man vill de! Moderkort ser jag absolut ingen anledning med att kyla då de är passivt redan som de är, eller hur! Prioritera cpu, gpu och ram om du vill vara lite overkill!
Jag kör min i5a i 3.8ghz och får 41 grader i idle. Och då har jag strypt fläktarna till så låg fart som de bara går, alltså precis så att de snurrar runt.

Kan varm rekommendera dessa kitt, enda minuset är att fläktarna låter en del på högsta farten, men detta löser man antingen med fläktstyrning som jag nästan tycker är ett måste vid vattenkylning, eller köpa ett gäng tystare fläktar, typ Scythe gentel typhoon som jag planerar!

Sitter du på ett 800d chassi och har pengarna tycker jag absolut du ska testa vatten, gillar du de inte kan man ju alltid byta tillbaka.,
EDIT: Kan tillägga att jag hade en H50 innan, alltså föregångaren till H70, och då låg mina temperaturer runt 50 grader vid idle, och 65 grader vid load med fläkten på full spätta. Nu kan jag lira spel mm utan att ha fläktarna på alls, och får inte mer än samma grader som h50 i idle lixom...så är en himla skillnad.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Jag har precis installerat ett EK H30 kit! Finns i många olika radiatorstorlekar allt från 120-360mm, jag har 360mm varianten är mer än nöjd. Ek har himla bra kvalite och riktigt skönt med ett paket där allt man behöver köpa till är vätska att ha i!
Här har du kitten: http://indomo.se/index.php?show=57&mode=list&id=133

Förvisso följer de bara med CPU block, men grafikkortsblock går ju att köpa till separat såklart och koppla in i loopen, samt extra radiatorer om man vill de! Moderkort ser jag absolut ingen anledning med att kyla då de är passivt redan som de är, eller hur! Prioritera cpu, gpu och ram om du vill vara lite overkill!
Jag kör min i5a i 3.8ghz och får 41 grader. Och då har jag strypt fläktarna till så låg fart som de bara går, alltså precis så att de snurrar runt.

Kan varm rekommendera dessa kitt, enda minuset är att fläktarna låter en del på högsta farten, men detta löser man antingen med fläktstyrning som jag nästan tycker är ett måste vid vattenkylning, eller köpa ett gäng tystare fläktar, typ Scythe gentel typhoon som jag planerar!

Tack för svar!
Jo jag har faktiskt kollat på dom paketen en del ! Har ju sett ett antal personer som laddat upp i sina gallerier och köpt dom paketen därifrån ! Men vad exakt är det jag behöver lägga till, om jag ska köra på cpu och grafikkort, kör ju med 2st 6970kort och en 1155 i5. Vilka vätskor och så också ?

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk

De du behöver lägga till är vätska att ha i. De du bör ha i är destilerat vatten, eller batterivatten som de kallas. Kostar 20kr/l på närmaste bensinmack. Sen går meningarna isär va man ska ha för tillsattser för att förhindra alger och annat skräp. De jag valde tillsist är någon deciliter med vanlig glykol som man har till bilar. Sen följer de med blå färg i paketet som de också står ska förhindra korrosion och så, så lite sånt har jag också i.

Sen behöver du köpa block till dina 6970, två av dessa borde göra susen: http://indomo.se/12205-EK-FC6970-Plexi.
Mellan korten kör du sen en sån här, då de är alldeles för trångt för att köra slang emellan, vet inte hur många "slots" du har mellan korten efter att ud tagit bort originalkylaren, men de är bara välja rätt sen när du tittat efter: http://indomo.se/10228-Variable-SLI-Crossfire-VID-connection-.... Du behöver även två extra nipplar då du lägger till två block i loopen som inte är med i kittet från början: http://indomo.se/10458-EK-PSC-Fitting-10mm-G1-4-Nickel.

Sen ska de bara vara att tuta och köra. Självklart rekommenderar jag en bra fläktkontroller också för att få allt extra tyst, och kunna styra tempen lite! Denna köpte jag: http://indomo.se/9530-Scythe-Kaze-Master-Pro-5.25-tum-flaktko... funkar riktigt bra!

EDIT: Rekommenderar också att skölja ur radiatorn med batterivatten innan du installerar de, läste på flera ställen att mycket skit samlas där vid tillverkningen, och detta kan dra ner prestandan på ditt system, så köp någon liter extra batterivatten och skölj ut ett par ggr!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAJJ4N:

Tack för svar!
Jo jag har faktiskt kollat på dom paketen en del ! Har ju sett ett antal personer som laddat upp i sina gallerier och köpt dom paketen därifrån ! Men vad exakt är det jag behöver lägga till, om jag ska köra på cpu och grafikkort, kör ju med 2st 6970kort och en 1155 i5. Vilka vätskor och så också ?

Det första du ska köra är att kolla att vilken typ av PCB du har på grafikkorten. Är det referensdesign så är det lugnt, annars kan det bli knepigt.

Ring till Indomo och fråga, de är väldigt hjälpsamma. Låt dem inte lura på dig någon vätska bara.. Destillerat eller dejoniserat vatten med en silverbit är det bästa du kan ha.

Permalänk
Skrivet av Babianen:

Det första du ska köra är att kolla att vilken typ av PCB du har på grafikkorten. Är det referensdesign så är det lugnt, annars kan det bli knepigt.

Ring till Indomo och fråga, de är väldigt hjälpsamma. Låt dem inte lura på dig någon vätska bara.. Destillerat eller dejoniserat vatten med en silverbit är det bästa du kan ha.

Kan också intyga att de väldigt hjälpsamma på indomo. Här har du kompabilitetslista på de gpu blocket jag rekommenderade: http://www.coolingconfigurator.com/waterblock/3831109835234

Vill du kan jag ta en bild på min rigg och maila till dig om du ger mig din mail via PM, eftersom vi har exakt samma chassi.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301