Permalänk
Medlem

Vattenkylning Gpu 2 st 6950

Hej hej!

Har 2 stycken 6950 kort ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635061 )

Jag skulle vilja ha ett så billigt och bra system som möjligt till dessa. Radiatorn ska vara 240 har ett Graphite 600T white.

Pris?

Ja vi säger 2500 om det är möjligt att pressa det så lågt? men annars får jag ta vad det kostar.

Permalänk

Finns färdiga system från EK hos indomo.se
Bara att köpa till block för grafikkorten. Tänk dock på att radiatorn kommer med största sannorlikhet ta i dina ramminnen om du ska ha den i toppen i datorn. Jag hade samma planer förut men ville inte behöva modda chassit själv så köpte ett 800d istället. http://indomo.se/11898-EK-KIT-H3O-Supreme-HF-240

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Hur tjock är EK-radsen ?

Visa signatur
Permalänk

360mm varianten som jag har är 47mm tjock, de andra storlekarna lär ju vara samma..

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på är att om du verkligen har exakt de där korten (HD-695X-CNFC) så är de inte AMD:s referensdesign. Det innebär att de normala fullcoverblocken för grafikkort inte passar. Lite oklart om de så kallade ver. 2 blocken (för icke-referensdesign) som finns ute passar till just de där korten. Andra alternativ om det inte går att hitta fullcover block är ju att köpa kylblock för enbart GPU, men då måste du kyla minnen och voltregulatorerna med kylflänsar och ha bra luftcirkulation kring korten.

Det är nog bra att undersöka den här biten med blockkompatibilitet ordentligt innan du går och lägger en beställning.