Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Kylare till CPU?

Hejsan, ska klocka min CPU och behöver en ny kylare. Har ett DX58SO moderkort och undrar vilka kylare som är kompatibla till mitt moderkort? Orkar inte köpa någon monsterkylare, vi snackar något relativt enkelt som tillåter rätt så sjuk klockning för runt 300 kr, är detta möjligt? Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av LilaCreaper:

Hejsan, ska klocka min CPU och behöver en ny kylare. Har ett DX58SO moderkort och undrar vilka kylare som är kompatibla till mitt moderkort? Orkar inte köpa någon monsterkylare, vi snackar något relativt enkelt som tillåter rätt så sjuk klockning för runt 300 kr, är detta möjligt? Tack på förhand

Alla kylare som passar 1366 plattformen. Under 300:- är det nog CM 212 som gäller. Den klarar dock inte av nån "sjuk överklockning". Vilken CPU har du? Hur mycket har du tänkt dig att klocka?
Edit: Såg att du har en I7 920. Ifall du har tänkt dig att klocka den upp emot 4ghz får du nog lägga lite mer än 300:-

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Mm har en i7 920. 4 GHz är målet, hur mycket mer än 300 och skulle du kunna rekommendera en specifik modell för att underlätta lite :I

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av LilaCreaper:

Mm har en i7 920. 4 GHz är målet, hur mycket mer än 300 och skulle du kunna rekommendera en specifik modell för att underlätta lite :I

En av dom bästa luftkylare: http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-d14_cpu-kylares1156%25...
617:- inkl. frakt med sweclockers rabatt Kod: SWEC1107

Ska du ha en "billig" men bra kylare kan denna vara intressant. Inte helt i klass med Noctua D14 men.....
http://cdon.se/hemelektronik/scythe_mugen_ii-13149512
389:- inkl. frakt med sweclockers rabatt Kod: SWEC1107

Även Corsair H70/80/100 är bra, men tycker de kostar onödigt mycket. Antec gör också liknade kylare men känns meningslöst att betala mer för dessa än för en D14. Enda negativa med D14 är om du har minnen med kylflänsar (kylaren kan ta i dessa), och att kylaren är tung. Kan bli hög belastning på moderkortet.

Som du ser ar jag länkat till CDON. Det är absolut inte för att jag föredrar dom, men de var klart billigast.

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk