Permalänk
Medlem

Vattenkyla ett Fortress 2..

Tänkte börja pilla med lite vatten i mitt Silverstone FT02 men ville kolla mer lite mer efarna vattenkylare om denna loopen hade varit något att satsa på

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth P67 | 8GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600 MHZ | Geforce GTX 570 @ 800, 2050 MHZ | Silverstone Fortress 2

Permalänk
Medlem

Varför inte en 360-radiator i botten? Om du inte har ett väldigt långt grafikkort borde det ju få plats.

Om jag ska gradera din nuvarande skiss däremot tycker jag att det ser bra ut. Det enda jag funderar på är om inte slangdragningen blir lite bättre om du vänder på 240-radiatorn och 120-radiatorn? Då krävs det mindre slang, men möjligtvis att du måste använda några vinklade anslutningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Varför inte en 360-radiator i botten? Om du inte har ett väldigt långt grafikkort borde det ju få plats.

Om jag ska gradera din nuvarande skiss däremot tycker jag att det ser bra ut. Det enda jag funderar på är om inte slangdragningen blir lite bättre om du vänder på 240-radiatorn och 120-radiatorn? Då krävs det mindre slang, men möjligtvis att du måste använda några vinklade anslutningar.

Vad jag har lyckats mäta mig till så funkar inte en 360 under mitt gtx 570.. Om jag nu bara skulle sätta en radiator ovanpå 180mm fläktarna som redan sitter där..

Däremot om jag rycker ut dom och deras filter så borde jag kunna klämma in en 360+3x120mm men då sitter man utan filter vilket kan tyckas lite tråkigt.. Men den smällen får man kanske ta :).

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth P67 | 8GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600 MHZ | Geforce GTX 570 @ 800, 2050 MHZ | Silverstone Fortress 2