Permalänk
Medlem

Hjälp med köp av vattenkylning.

Hej!

Nu är det så att jag har tänkt att gå över till vattenkylning. Hade tänkt att kyla en i5 2500K och ett GTX 580. Har kollat på ett paket: http://indomo.se/11896-EK-KIT-H3O-Supreme-LT-240 och lägger sedan till ett fullcover block för ett 580.

Några synpunkter? Hade tänkt att skaffa ett till 580 i framtiden. Orkar pumpen det eller blir det för mycket för den?

Kom gärna med andra förslag!

MvH

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Är väl snarare radiatorn som inte räcker till om du ska kyla SLI GTX 580.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Är väl snarare radiatorn som inte räcker till om du ska kyla SLI GTX 580.

Så vad rekommenderar du att jag ska göra?

Edit: Menade asså att man kan ha 2st fläktar på varje sida. Som H80 kan ha ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll när radiatorn är för liten för att klara av så mkt watt.
Jag rekommenderar att du kör med ett större paket alt plockar ihop ett eget. Hör med www.coolingstuff.se och berätta vad du ska kyla och för vilken budget så har de säkert något för dig som är bättre.
Ska du kyla GTX 580 SLI med en cpu som är överklockad, så räcker inte det du tänkt för att hålla en vettig temp, då är det bättre med orginalkylare på luft.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Spelar ingen roll när radiatorn är för liten för att klara av så mkt watt.
Jag rekommenderar att du kör med ett större paket alt plockar ihop ett eget. Hör med www.coolingstuff.se och berätta vad du ska kyla och för vilken budget så har de säkert något för dig som är bättre.
Ska du kyla GTX 580 SLI med en cpu som är överklockad, så räcker inte det du tänkt för att hålla en vettig temp, då är det bättre med orginalkylare på luft.

Skulle det funka om man la till en till radiator med 1 fläkt? Har ett Cooler Master Storm Scout, så får inte in en 360 radiator i den...

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Du kan ju hänga en radiator baktill med distanser typ som denna http://dl.dropbox.com/u/9752987/Dator/DSC_0040.JPG är ju inte så vackert men med cpu, och 2 st GTX 580 behöver du nog en 240+ en 360 för att få ok temp. Det är ju rätt mkt watt bara på gpu:na som ska kylas. Jag hade nog sagt kör med en 240 radiator om du endast ska kyla cpu men med gfx eller två så är det en annan 5:a.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC