Fråga gällande Asus Formula V moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Fråga gällande Asus Formula V moderkort

Hej.

har en fråga.

kan en 750W crossair PSU, klara av Asus formula V M-kort + 2x Radeon 6950 (2gb/each) + Crossair SSD + 16 GB ( 4x4 1600Mhz) Ram Minne + H70 L-cooling ( till CPU ) + ( AMD Phenom II x6 1100T black edition) ?? kommer PSU klara av det? Måste påpeka att G-korten, Minnen eller CPUn är INTE O.C !

en fråga till. vet någon om detta i detta kort, man kan använda AMD phenom II x4 940 CPU ??
enligt denna video så bör den kunna. fast jag kunde inte stoppa in CPUn ?? ( BORTSE FRÅN DENNA. såg nyss att det klarar inte av 940 BE. :/ verkar att jag alltid köper saker o ting som inte passar ihop :/

http://www.youtube.com/watch?v=gt5zH3x9UWw

skippa till 16:50. de använder oxå phenom II 4x 900 serie.

Det är en 24 Pin - en 8 pin och en extra 4 pin anslutningar till moderkortet.

om PSUn klarar av det, skall jag då koppla in alla 24-8-4 pin anslutningar? eller bara 24-8an?

PC:
AMD Phenom II x6 1100T Black Edition.-- Asus Crossair Formula V.-- 16 GB Crossair DDR3 (1600mhz) Minne.-- G-kort= söker för tillfälle, PSU: 750W crossair ( ikke 80 plus )

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Ditt Corsair klarar dessa kort i CF. Det räcker med 24 + 8 såvida det inte finns extrauttag för en fyra till på mobot

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Du behöver inte koppla inte både 8-pin och 4-pin kontakterna. Det räcker gott och väl med en 4-pin kontakt för att det ska funka, 8-pin är rekommenderat om du ska överklocka hårt med dagens processorer. Den extra 4-pin kontakten är till för framtida Bulldozer konfigurationer.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Josuroli:

Du behöver inte koppla inte både 8-pin och 4-pin kontakterna. Det räcker gott och väl med en 4-pin kontakt för att det ska funka, 8-pin är rekommenderat om du ska överklocka hårt med dagens processorer. Den extra 4-pin kontakten är till för framtida Bulldozer konfigurationer.

Har man en åtta pinnars bör man alltid koppla denna, och inte "bara" fyraditon.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

tack för svaret.

okej om min C-A 750W klarar dessa kort i CF. hur kommer det sig att jag får alla dessa problem så fort jag kopplar in det andra kortet och kör i CF ??

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1022380-hd-6950-c...

VIKGTIG och säga, att linken ovan gäller INTE min Asus Formula V moderkort, det gäller min andra ( Asus M3A79-T Deluxe ) med AMD phenom II x4 940 black edition.

som sagt- i min andra ( deluxe ) jag har kopplat in 24+8 ping. ändå så dör datorn ( pga olika typers articaft, bsod, osv i CF ). :S

PC:
AMD Phenom II x6 1100T Black Edition.-- Asus Crossair Formula V.-- 16 GB Crossair DDR3 (1600mhz) Minne.-- G-kort= söker för tillfälle, PSU: 750W crossair ( ikke 80 plus )

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007

lånar tråden lite, har ett Asus P8P67 Pro B3 och ett nätagg utan 8-pin, ska jag dra in 2 4-pins istället?

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Zcorc:

lånar tråden lite, har ett Asus P8P67 Pro B3 och ett nätagg utan 8-pin, ska jag dra in 2 4-pins istället?

nu är jag inte världens expert som du ser.

men är det inte så att 8 ping och 4 pin oftas ger lika mkt w, men har man en kraftfull cpu så riskerar man och smälta ner kablarna om man kör med 4 pin istället för 8?

PC:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Jalle64:

Har man en åtta pinnars bör man alltid koppla denna, och inte "bara" fyraditon.

Enligt manualen är det valfritt. Men 8-pinnars är rekommenderat, dock har Asus täckt för halva 8-pins kontakten så att det blir en 4-pins kontakt, man får själv pilla bort ett "lock" som hindar att man kan använda sig av hela 8-pins kontakten.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av g940g19:

nu är jag inte världens expert som du ser.

men är det inte så att 8 ping och 4 pin oftas ger lika mkt w, men har man en kraftfull cpu så riskerar man och smälta ner kablarna om man kör med 4 pin istället för 8?

Du bränner inte kablarna utan det som händer är att prollen inte går som den skall och stänger ner sig.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud