Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

En nublet-fråga om afterburner

Tja bois n gurls.

Tänkte om ja skulle testa for shits n giggles att leka me afterburner efter jobbet för första gången..
Har dock bara en fråga:

Får man en märkbar ändring i prestandan.. eller är de mest att bara kul o se hur långt man kan ändra siffror innan datorn krashar?

Kan ju låta dumt men ja menar de känns lite som en enkel överklockning som inte kanske ändrar så mkt? ja kanske har fel, därför ja frågar.

Peace!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

beror helt på hur mycket du överklockar och vilket kort du har.

du kan ju testa de enkelt genom att köra 3dmark eller liknande.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
eslöv
Registrerad
Jul 2008

En lätt överclock ger väll ungefär 2-4 extra fps en större överkclock ger väll runt 10 fps fast det är olika hur mycket varje kort och cpu klarar alla är inte samma

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Det är ju inte bara graffet som spelar roll, vilket spel och vad du har för utrustning i övrigt är och andra faktorer i sammanhanget.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

rito!
tack för svar
ja spelar lite crysis 2 just nu (e lite efter =P)
sitter på en x4 955be & msi gtx 570 twin frozr III sli.

jag spelar på ultra dx11 high ress o dw går bra fast ibland kan man ana atr de segar lite (i-landsproblem).
kanske man kan slippa iaf de där lilla sega om man klockar me afterburner..
jag har inte kommit hem ennu så jag har inte testat.
Dock 10fps extra, om de skulle va snitt, skulle kanske räcka & vara värt de sålänge man inte fuckar upp korten :3

mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2007

Kort i sli är vanskligt att klocka om du inte har bra ventilation. Se till att hålla koll på tempsen

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT:
Hahaha igår brände jag ett 6950 i cf, dock var jag ute på hal is med rejäl volthöjning!
Ironiskt att jag skrivit detta bara nån vecka innan!

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Tempen verkar inte vara nå problem.
Spelet hänger sig typ om ja drar på för mycket känns de som. Dock personligen tycker jag inte att jag ändrar i stort sett nånting..
Ändrade klockfrekvensen från 770 till 800 o spelet krashade?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Datorstolen
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av pobO:

Tempen verkar inte vara nå problem.
Spelet hänger sig typ om ja drar på för mycket känns de som. Dock personligen tycker jag inte att jag ändrar i stort sett nånting..
Ändrade klockfrekvensen från 770 till 800 o spelet krashade?

Inte stabilt helt enkelt, skruva upp volten och minnet något också. Sen kör du stability-test i Furmark Kraschar det så är det helt enkelt instabilt

i5 750 @ 3,8 ghz | MSI TwinFrozr GTX 760 | 4x2gb A-Data | Obsidian 650D | Corsair TX 650w | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GA-P55A-UD3