Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jan 2009

Temperaturer

I idle med öppen sidopanel och ~21C i rummet, någon som har någon ide om vad jag borde göra? :/
Gjorde en tråd igår för att min GPU var för varm och fick rekommendationen att skicka in den men kollade runt like och även CPUn borde vara svalare, enligt AMD bör 965 BE inte gå över 62C vilket den definitivt gör.

(Hoppas jag postat i rätt sektion). ;x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Kuro1n:

I idle med öppen sidopanel och ~21C i rummet, någon som har någon ide om vad jag borde göra? :/
Gjorde en tråd igår för att min GPU var för varm och fick rekommendationen att skicka in den men kollade runt like och även CPUn borde vara svalare, enligt AMD bör 965 BE inte gå över 62C vilket den definitivt gör.

(Hoppas jag postat i rätt sektion). ;x

Ja det har du!

Ladda ner coretemp o kolla vad det säger.

Annars kan du alltid plocka bort kylaren och montera tillbaka den ifall den inte fått ordentlig kontakt.

Har du klockat? Använder du standard kylare? Om du svarar ja på båda är det bara och klocka ner och kolla igen

Annars är det fel på processorns sensorer

// Zcorc

Edit: VÄLDIGT ovanligt att alla kärnor visar exakt samma tempratur, möjligt att sensorerna är pajja, hört att din processors sensorer ofta visar fel men har ingen egen erfarenhet av amd.

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Zcorc:

Ja det har du!

Ladda ner coretemp o kolla vad det säger.

Annars kan du alltid plocka bort kylaren och montera tillbaka den ifall den inte fått ordentlig kontakt.

Har du klockat? Använder du standard kylare? Om du svarar ja på båda är det bara och klocka ner och kolla igen

Annars är det fel på processorns sensorer

// Zcorc

Edit: VÄLDIGT ovanligt att alla kärnor visar exakt samma tempratur, möjligt att sensorerna är pajja, hört att din processors sensorer ofta visar fel men har ingen egen erfarenhet av amd.

Coretemp säger samma... Jag måste sätta på ny kylpasta ifall jag plockar av den?

Den är oklockad och med standard kylning.