Permalänk
Inaktiv

Define R3 eller XL

Tja! Ska köpa nytt chassi och är ute efter ett tyst chassi men även okej stock kylning i. Prioriterar ljudnivå framför kylning. Vill ha ett ganska rymligt chassi som ska kunna gå och vattenkyla med mindre modifikationer. Så vilket chassi är tystast och bäst för mig enligt er? En annan fråga lossnar gummi plupparna i vid kabeldragningen i XL väldigt lätt som i r3:an, eller sitter de bättre.

Tack på Förhand

Permalänk
Medlem

att gummit lossnar har inte vart några problem för mig, dock kör jag r2, undrar hur folk drar sina sladdar igentligen för att slita loss dom vid byggen. skulle det lossna så ta en liten droppe superklister o sätt fast dom igen bara isåfall

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Ha du massor hårddisk? Då gäller det XL för dig XL ha gott plats för HDD Jag ha R3 den är underbar chassin tyst kallt bäst nånsin jag ägde=)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

Gummit lossna för mig. Men ska man envisas att dra alla sladdar samtidigt från PSU blir det så!

En del har problem med att EATX-sladden inte når moderkortet. Problemet är att många sätter PSU-fläkten uppåt, då hamnar sladdarna på fel sida vilket leder till att sladden inte når! Fläkten ska dra luft under ifrån, dammfilter finns!

Om du är superosäker, köp förlängningssladd @45kr st.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL | Nätaggregat: COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 850W
Moderkort: Maximus IV Extreme P67 | Processor: INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155
RAM: CORSAIR 12GB DDR3 VENGEANCE |Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB
Lagring: OCZ IBIS 3.5" 240GB SSD HSDL MLC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dark_kingdom:

Gummit lossna för mig. Men ska man envisas att dra alla sladdar samtidigt från PSU blir det så!

En del har problem med att EATX-sladden inte når moderkortet. Problemet är att många sätter PSU-fläkten uppåt, då hamnar sladdarna på fel sida vilket leder till att sladden inte når! Fläkten ska dra luft under ifrån, dammfilter finns!

Om du är superosäker, köp förlängningssladd @45kr st.

Har du XL?

Permalänk

Svar: Ja

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL | Nätaggregat: COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 850W
Moderkort: Maximus IV Extreme P67 | Processor: INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155
RAM: CORSAIR 12GB DDR3 VENGEANCE |Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB
Lagring: OCZ IBIS 3.5" 240GB SSD HSDL MLC

Permalänk
Medlem

beställde nyss ett XL + förlängning på 8p för säkerhets skull... 24 p sitter på mitten av mitt mobo så de ska räcka men 8 p ska ända till ovansidan.. dock beställde ja ett fd newton r2 1kw och de stog att de va extra långa kablar på de så de kanske räcker endå

Permalänk

Idagens läge skulle jag välja Define XL utan tvekan! om du inte ska lana väldigt mkt så är R3 ett bättre val eftersom den är mindre och lättare att ta med sig lite överallt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Define XL är ett riktigt fint chassi köpte ett igår. Själv hade jag tur med 8p strömkontatken, den räckte precis, hade den varit 1cm kortare hade den inte räckt. Väldigt mycket utrymme, smidigt o dra kablar. Kan bara säga gott om det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

väntar på ett med... köpte till ett fd newton r2 1000w som av restat så de skulle skickas på fredag... tog till en skarv på 8p för säkerhets skull trotts att de står att fd aggen skulle ha extra långa kablar... dock kommer mitt xl att moddas för vatten kylning ala tj07

Permalänk
Medlem

Bra val och nej gummi plupparna sitter bra på XL. Jag behövde med förlänga min 8 pin det verkar nästan standard på dessa större chassin.
Finns väl 2 saker man kan anmärka på vad gäller XL. Det första är att med för starka fläktar i fronten så kommer man höra dem kippa efter luft då ventilationen ej räcker till med luckan stängd och det andra är vikten. Är en börda varje gång jag måste kånka mitt fullsmetade XL till köksbordet från sovrummet för det är bättre att mecka där. Utöver det finns det bara positiva saker att säga så som gott om utrymme och hdd-platser osv.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Kör även jag med XL. Och har nyligen satt in vattenkylning. Jag fick dock modda den lite för att få till radiatorn ordentligt så jag gjorde hål i toppen för en tripple radiator. Pumpen har jag placerat nere vid HDD platsen fram och reservoaren har jag placerat precis ovanför där HDD buren sitter som jag har tagit bort. Reservoaren är en EK-Multioption RES X2 - 150 Advanced som precis får plats på milimetern där den står.

Innan jag skaffade vattenkylning körde jag med dom fläktarna som följde med plus att jag satte i en SilverStone 140mm AirPenetrator där jag nu har reservoaren.

Jag är överlag nöjd mad chassiet. Det blev lite bökigt att dra kabel in på baksidan. Det blev så mycket kabel att det blir svårt att stänga dörren på den sidan. Jag köpte också med en 8 pin kabel, kör med Corsairs AX 850W. Förutom att det blev mycket kabel bakom så är det ett bra chassie och det var riktigt kul att jobba i.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.