Permalänk
Medlem

Hoppas man kan stänga av namnen över allas gubbar samt 3d-spotting. Hatar detta. I övrigt verkade det ju förträffligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Haha ! Till er som citerat mitt inlägg.

Ni har inte tänkt så långt, att jag vill mer en publik spela? Jag tänker ur ett annat perspektiv en vad ni gör tydligen. Jag skiter fullkomligt i hur mycket spelet säljer, det är inte mitt mål att veta.

Ja visst, det är " Alpha Stadium " med andra ord, Closed Beta. Men, det görs endast små fixar under patch uppdateringar. Dom gör ALDRIG om ett helt spel i en patch, lite små förändringar här och var.

Ja, BC2 såldes i 8 miljoner exemplar. Men hur många spelar spelet? Hur många av dessa 8 miljoner spelar fortfarande spelet? Hur långt kom spelet?

Se på Counter Strike 1.6, det lever 12 år efter realese. Spelet har haft ljusare år. Slå om det mot BC2. Som levde i 2 veckor. Som max var det 247 klaner registrerade på EU laddern och mIRC var nästan uppe i samma stadie som CoD 4 och CS.'

Fortfarande så snackar jag om KLANSAMMANHANG, och inte public. Visst, schysst med nice grafik. Men att dom låser koderna att det inte går att modda om spelet är bara kefft.

JackeShan: Jag är inte dum, jag vet vad jag snackar om. Jag har hört vad folk tycker och tänker om spelet som spelat det och spelar det nu. Jag går endast inte ut och säger vad jag tycker och tänker efter att ha sett 3 klipp, grafiken går inte att ändra. Alla kör samma inställningar, samma sensitivity and so on. ( Om man inte ställer ned DPIn ). Eftersom det är ALPHA, och tanken just nu är bara att balansera vapnena, testa servrar och även mapen, grafikbuggar, allt som ni nämnt.

Skrivet av nick-li:

Nu ska vi inte glömma detta är alpha och spelet inte är ens i närheten av att vara färdigt, det är ju i stortsett endast Forstbite 2 som är färdigt

Man släpper inte " Alpha Stadium " för att endast prova FrostBite 2, dom fortsätter nu till Steg 2 med Alpha Stadium. ( Vad det nu är ). FrostBite motorn är redan kollad, det gjorde man i BC2. BF3 är mer en 70% klart, så jo, det är i närheten av klart. Allt det grundliga har DICE och andra utvecklare redan kollat och rättat till. Nu återstår småsakerna som jag nämnt, som det krävs fler personer för att söka efter och sådant som inte ska existera vid realesen i Oktober.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

"FrostBite motorn är redan kollad, det gjorde man i BC2"

Det stämmer inte alls. Det här är en NY Frostbite motor (1.5 i BC2 2.0 i BF3)

Permalänk
Skrivet av pucko97:

Det stämmer inte alls. Det här är en NY Frostbite motor (1.5 i BC2 2.0 i BF3)

Skillnaden mellan 1.5 och 2.0 rent tekniskt är försumbar, bättre ljus och bättre stöd för DX11 men i övrigt så är det nog samma kodning bakom det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Skillnaden mellan 1.5 och 2.0 rent tekniskt är försumbar, bättre ljus och bättre stöd för DX11 men i övrigt så är det nog samma kodning bakom det hela.

och ny ljudmotor, animationsmotor, radiosoty, ny destruction....

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av f0kkeriet:

överdriv lite med kontrasten i spelet? antar att man kan dra ner på det.
Samma ljud som i BC2
Samma interface som i BC2
Ingen riktigt sikte på snipern

Inte lika hypad för spelet efter jag har sett dessa klipp.

Nej inte samma ljud.
Nej inte samma interface.
Sen något som ingen verkar fatta är att grafiken är låst till ungefär medium.

Skrivet av Tastyandy:

Måste hålla med RottingRhubarbs och även Chris_Kadaver..

Det var en kraftig besvikelse, Kalle Anka rörelser på gubben, grafiken var bättre i detalj mässigt men i stortsett densamma som i BC2.
En annan skillnad är också att husdelarna går sönder, istället för att hela väggen försvinner. Ska jag vara seriös så började jag nästan gråta och köpte CoD 4 istället. Dedär spelet kommer bli lika failat i Bc2. Endast public lir, ännu en gång glömmer DICE bort oss som vill mer en bara spela..

Citerar en polare också:

" Missförstå mig inte nu. Men i min mening så kommer allt med detta spel, vara värdelöst förutom publik-delen av spelet.. Kommer aldrig bli något vettigt klanscen.. Vilket är riktigt trist.. Hade höga förhoppningar angående detta lir, och hoppades på att DICE kunde göra något vettig.. Men tyvärr, så är valet som vanligt. Alla deras lir har varit världelösa efter BF42 och BF2.. (Själv lirat bf2 på högsta nivå sedan 06). Så vet vad jag pratar om angående DICE o deras BF spel.. "

Och även:

" det med uppgraderingen kan vi nog se i arslet om.... inte en chans att dom kommer göra det....

skulle dock kunna tänka mig en saftig uppgrade på bf2 med destruction osv.. tror dock inte på det heller... men men... vad ska man förvänta sig när det inte är något månads supscription på det?.... folk kommer att köpa det bara för att tidigare spel varit vettiga, presis vad dice vill..... men sen bryr dom sig inte specielt mycket mer efter den punkten... så länge man har köpt det så är dom nöjda.. tråkigt med sant.... "

Ursprung: http://www.electricgaming.se/home/m/778129/article/270650

Så ja, jag är rädd för att.. Detta är DICEs sista chans, dom kommer försvinna efter BF3 OM det nu inte är så att dom ligger och väntar på en saftig patch som räddar situationen, låter oss lägga in tex " Promod ", ha en konsoll i spelet etc..

Wait what ?
Jag fattar inte vad folk ser i BF2 som inte är bättre i BC2 och som kommer bli ännu bättre i BF3, visst klanspel kanske, men det är ju typ enda eller ?
Kalle Anka rörelser ? Ska de lägga in tråkiga fail rörelser som i BF2 eller snygga och realistiska ?
Har du ens spelat alphan ? För grafiken är som sagt låst och kommer se mycket bättre ut, och redan nu är det skitsnyggt.
Orka gnälla om allt lixom.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Nej inte samma ljud.
Nej inte samma interface.
Sen något som ingen verkar fatta är att grafiken är låst till ungefär medium.

Det är drygt att dom har samma alarm-ljud i BF3 som i BC2. Och samma slags ikoner på minikartan, liksom är det nödvändigt? Hur svårt är det att sätta en vuxen man i paint och måla lite andra ikoner och hur svårt är det att spela in andra alarm-ljud? Jag får BC2 rysningar i hela min kropp när jag tittar på BC2 gameplay *host* jag menade BF3 gameplay. Or did I?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Nej inte samma ljud.
Nej inte samma interface.
Sen något som ingen verkar fatta är att grafiken är låst till ungefär medium.

Det använder samma typ av ljud på BC2 när en bomb har detonerat vilket jag stör mig på. Det tar ca 5 minuter att göra ett sådant ljud.
Jag tycker interfacet är likt med mappen i BC2 och med killtext i Medal of honor. (IMO)

EDIT:

Skrivet av furuliden:

Det är drygt att dom har samma alarm-ljud i BF3 som i BC2. Och samma slags ikoner på minikartan, liksom är det nödvändigt? Hur svårt är det att sätta en vuxen man i paint och måla lite andra ikoner och hur svårt är det att spela in andra alarm-ljud? Jag får BC2 rysningar i hela min kropp när jag tittar på BC2 gameplay *host* jag menade BF3 gameplay. Or did I?

Lol på att jag skrev nästan likadant.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Det är drygt att dom har samma alarm-ljud i BF3 som i BC2. Och samma slags ikoner på minikartan, liksom är det nödvändigt? Hur svårt är det att sätta en vuxen man i paint och måla lite andra ikoner och hur svårt är det att spela in andra alarm-ljud? Jag får BC2 rysningar i hela min kropp när jag tittar på BC2 gameplay *host* jag menade BF3 gameplay. Or did I?

haha, fattar inte ett skit av det sista men så är det
Det är sant att det är drygt, borde inte vara så då det inte kan va så svårt o fixa till, bara ta en sten och skriva "your buddy" och "your squadmate" på. (För att sno Furulidens gamla Nvidia skämt):P
Sen det andra kan de ju ta valfri testare på DICE och spela in när han ragar sönder för att nån körde över honom med UAV.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Videoklippen är väll från Xbox-versionen? Det förklarar kanske varför grafiken inte är helt på topp.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

Fortfarande PC.
Och om du har läst hela tråden så har alla sagt att grafiken är låst på lägsta för att det var inte för grafikensskull man släppte Alpha " Step 1. " ^^

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Fortfarande PC.
Och om du har läst hela tråden så har alla sagt att grafiken är låst på lägsta för att det var inte för grafikensskull man släppte Alpha " Step 1. " ^^

Vilka har sagt det? Ingen har sagt att den är "låst på lägsta", förutom du. Att man inte kan ändra grafikinställningar i Alfan förutom mellan low-medium och high (texturerna är exakt samma i alla lägen) säger ganska mycket att grafiken är låst till en viss grad, (nej, inte låst till lägsta menar jag), och det visar inte vad spelet är kapabel till. Inte ens inställningar för olika saker finns. Om någon kommer ihåg BC2-betan så fanns inte de högsta inställningarna där heller.

Dessutom är den här alfan i ett tidigt stadie, (se #11189211 ). Jag skulle inte säga att alfan ger en noggrann bild på hur spelet verkligen är vid release, det vore som sagt dumt.

Permalänk

Men ni bryr er bara om grafiken - " Bra Grafik och så realistiskt ljud som möjligt".

Nej, den ger inte en noggrann bild vid realese, ingen som påstått det. Men, den är absolut inte " långt ifrån klar ". Fortfarande så ville man med alphan testa och se om matcherna - servrarna fungerade. Man gör inte om spelet efter det, då verkar alphan total waste.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Men ni bryr er bara om grafiken - " Bra Grafik och så realistiskt ljud som möjligt".

Nej, den ger inte en noggrann bild vid realese, ingen som påstått det. Men, den är absolut inte " långt ifrån klar ". Fortfarande så ville man med alphan testa och se om matcherna - servrarna fungerade. Man gör inte om spelet efter det, då verkar alphan total waste.

Vadå bryr oss bara om grafiken? Jag svarade på din kommentar angående grafiken, inget mer.
Så vitt vi vet kan den här alfan vara några månader gammal, självklart kan det vara långt ifrån klart. Jag förväntar mig att det kan bli en ganska så stor skillnad i det fulla spelet, nu påstår jag inte heller att de gör om hela spelet.