Battlefield 3 grafikerna rätt så likt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Battlefield 3 grafikerna rätt så likt...

Crysis 2. Tycker ingen annan det?
I senaste läckta klippen av BF3 så såg det inte super coolt ut, alltså grafiken.
Lägger upp en video på Crysis 2 grafiker så kan ni jämföra dom med Battlefield 3.

Kommer säkert komma folk att klaga på mig för att jag inte ser skillnaden, men det är iallafall vad jag tycker.
Vad tycker ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011

jag tycker att BF3 klippen som släppts är i alfa-version och därmed inte redo till att jämföras med ett spel vars färdiga version släppts

|Define XL | AX850W | P8P67 EVO | 2600K | NH-C14 | GTX 980 | Vengeance 2x4GB | 520 240 GB + VelociRaptor 160gb+ F1 1TB + Green 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Essence STX | DT880 PRO @ 250 ohm + Modmic V4| MK-85 Pro (Brown)|5K Laser|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Närmare än du tro.
Registrerad
Aug 2009

battlefield bc2 öppna betan var låst på medium grafik, gissar på att bf3 är den samma

Intel i5 7600k 5.0 Ghz 1.325 volt | Corsair H100i V2 | 16 GB DDR4 Corsair VENGEANCE LPX 2400MHz | Asus Prime Z270-A | Gigabyte Gaming G1 GTX 1070 | Xfx pro 650 watt | Corsair Air 540 | Dell U3415W 3440x1440 | Acer XG270HU 2560x1440 144hz | Corsair VOID Stereo | HTC VIVE <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av wingman92:

battlefield bc2 öppna betan var låst på medium grafik, gissar på att bf3 är den samma

BF3 alfan går att köra på high så tror ej betan kommer vara låst till medium.

För övrigt, grafikerna är ganska lika, men det är endå en märkbar skillnad, allt ser väldigt mycket grötigare ut på youtube än vad det är - Samt det kommer putsats upp, det släpps ju i Oktober, så ge det inte så mycket kritik i Juli

Citera gärna för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Crysis 2 gammalt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Trodde det var från 2009, oops.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av tyrenberg:

För övrigt, grafikerna är ganska lika, men det är endå en märkbar skillnad, allt ser väldigt mycket grötigare ut på youtube än vad det är - Samt det kommer putsats upp, det släpps ju i Oktober, så ge det inte så mycket kritik i Juli

Det går att välja high i alphan, men jag misstänker att det ändå är låst till medium precis som i BC2.
Kan dock ta fel, har inte undersökt skillnaden mellan grafikinställningarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

tycker faktiskt att nästan alla dice spel har väldigt lik grafik jämför medal of honor, bad company 2, crysis och battlefield 3 så är det inte så jätte stor skillnad.

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Jag accepterar inte fanboy argument

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av sten1930:

tycker faktiskt att nästan alla dice spel har väldigt lik grafik jämför medal of honor, bad company 2, crysis och battlefield 3 så är det inte så jätte stor skillnad.

Vill bara påpeka att Crysis inte är utvecklat av DICE och det är endast multiplayerdelen i MoH som DICE utvecklat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trosa
Registrerad
Apr 2009

vrf jämföra ett spel som är i Alpha och ett spel som är släppt, dessutom det du har sett är youtube, vilket innebär sämre kvalitet. Vänta tills spelet är släppt istället. Dessutom så hade jag personligen inte förväntat mig mer än bc2 grafik, konsolerna klarar ju inte mycket mer...

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av sten1930:

Multiplayer delen av MoH använder sig av Frostbite 1.5 som DICE har till BFBC2, således är grafiken där i det närmaste identisk. Jag tycker inte att BF3 och Crysis 2 är direkt likt varann, annat än att båda använder sig av samma API.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av tyrenberg:

Det är nästan exakt samma på medium som high, suck.

Skrivet av Tyran26:

vrf jämföra ett spel som är i Alpha och ett spel som är släppt, dessutom det du har sett är youtube, vilket innebär sämre kvalitet. Vänta tills spelet är släppt istället. Dessutom så hade jag personligen inte förväntat mig mer än bc2 grafik, konsolerna klarar ju inte mycket mer...

Jag vet inte om du är efter eller nåt men battlefield 3 är gjort för PC vilket varit känt ganska länge.

Nvidia GTX 1060 @ 2050 MHz | 4670K @4,6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair AX850 | 3TB HDD | 120GB SSD | Fractal Design Define Nano S | Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av tyrenberg:

Man kunde spela BC2 på high också, stod det i inställningarna. Men det var bara medium

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010

Jag tycker av vad man sett så är C2 DX11 med bättre texturer mycket snyggare. Är värkligen en waow att spela det (för grafiken inte gameplay)

tror att BF3 hade blivit bäst i CryEngine 3 faktiskt. Crysis 2 är ett tekniskt mästerverk men inte så jättekul. BF3 är askul (av vad folk påstår) men tror inte DICE kan matcha Crytek i rent tekniskt kunnande. Hursom blir ju inte direkt besviken om jag har fel.

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trosa
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av MSIOCGenie:

Jag vet inte om du är efter eller nåt men battlefield 3 är gjort för PC vilket varit känt ganska länge.

Jag är fullt medveten om att det är gjort främst för PC ja, men samtidigt så måste dem ha konsollerna i tanke eftersom att spelet kommer att släppas där med samma grafikmotor etc. Det som är skillnaden mellan PC och konsoll är att du kan tex spela med 64spelare och troligen även högre grafik. Så jämför inte alpha grafik med slutgiltiga produkten...

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Tyran26:

Jag är fullt medveten om att det är gjort främst för PC ja, men samtidigt så måste dem ha konsollerna i tanke eftersom att spelet kommer att släppas där med samma grafikmotor etc. Det som är skillnaden mellan PC och konsoll är att du kan tex spela med 64spelare och troligen även högre grafik. Så jämför inte alpha grafik med slutgiltiga produkten...

Vad sägs om endast DirectX 10 och 11 på pc men bara directx 9 på konsol ? Det kommer vara som två olika spel med små kartor i 30 fps på konsol men stora kartor på dator fler spelare snyggare grafik, bättre flyt och directx 11. Det du snackar om är en vanlig konsolport vilket battlefield 3 INTE är.

Nvidia GTX 1060 @ 2050 MHz | 4670K @4,6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair AX850 | 3TB HDD | 120GB SSD | Fractal Design Define Nano S | Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av MSIOCGenie:

Vad sägs om endast DirectX 10 och 11 på pc men bara directx 9 på konsol ? Det kommer vara som två olika spel med små kartor i 30 fps på konsol men stora kartor på dator fler spelare snyggare grafik, bättre flyt och directx 11. Det du snackar om är en vanlig konsolport vilket battlefield 3 INTE är.

KONSOLLER ANVÄNDER INTE DIRECTX API LÄNGRE

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av MSIOCGenie:

Skrivet av Kogster:

KONSOLLER ANVÄNDER INTE DIRECTX API LÄNGRE

Exakt anledningen till att konsolerna inte ligger så långt efter som dom borde (som en dator från 2005 gör) är just precis eftersom den inte har någon mellanhand (API) utan kontakten sker direkt med hårdvaran vilket medför en effektivare distribution av resurser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av MSIOCGenie:

Det är nästan exakt samma på medium som high, suck.

Ja, Battlefield 3 är definivt gjort för PC. Jag menar, det är bara att man rör lite på musen så känner man hur mycket de jobbat för att vi pc-spelare ska få ha det trevligt.
För en mus som flyter runt på skärmen är väl varje pc-spelares våta dröm?

Jag fattar inte hur man inte kan lyckas fixa ordentlig musstyrning.

Grafiken spelar mig inte någon större roll. Jag kan tänka mig att det drar lite mer om det ska springa runt 64 pers på banan. Helst skulle jag se att de tog bort lite effekter. BC2 har för mycket effekter. Det är väggar av damm, massa bloom och annat strunt som bara är ivägen.

Mitt grafikkort är större än ditt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flera mil ut i någon skog
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av Inso:

Ja, Battlefield 3 är definivt gjort för PC. Jag menar, det är bara att man rör lite på musen så känner man hur mycket de jobbat för att vi pc-spelare ska få ha det trevligt.

Skaffa bättre mus eller så är du väl helt enkelt kass. Funkade utmärkt för mig

i7 4770K @4,2 GHz | Asrock Z87 Extreme 4 | Corsair Vengeance 16GB | GTX 970
Burson Conductor > Fostex TH900

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av JackeShan:

Skaffa bättre mus eller så är du väl helt enkelt kass. Funkade utmärkt för mig

Min datormus är det inga fel på. Muskontrollen funkar. Den är inte utmärkt, men den funkar. Det stör mig ändå, Battlefield 3 är stort, det är något som kommer ha ett hårt grepp om onlinespelande en bra tid framöver och det skulle vara trevligt om de kunde göra allt "runt" spelet just utmärkt. Det går att göra, Valve klarar det galant.

Mitt grafikkort är större än ditt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Inso:

Min datormus är det inga fel på. Muskontrollen funkar. Den är inte utmärkt, men den funkar. Det stör mig ändå, Battlefield 3 är stort, det är något som kommer ha ett hårt grepp om onlinespelande en bra tid framöver och det skulle vara trevligt om de kunde göra allt "runt" spelet just utmärkt. Det går att göra, Valve klarar det galant.

Jag har inte heller upplevt några som helst problem med musstyrningen så det måste vara din det är fel på eller så sitter det i huvudet.

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Inso:

Grafiken spelar mig inte någon större roll. Jag kan tänka mig att det drar lite mer om det ska springa runt 64 pers på banan. Helst skulle jag se att de tog bort lite effekter. BC2 har för mycket effekter. Det är väggar av damm, massa bloom och annat strunt som bara är ivägen.

Känner flera personer som spelat alfan och de har inte haft några problem alls. För mycket effekter ? Man vill ju ha mycket effekter så att det ser snyggt och verkligt ut, men om du stör dig spela CS eller nåt gammalt quake så slipper du alla irriterande effekter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Inso:

Exakt så beter sig min mus/sikte om jag har V-sync på.

Jag börjar röra musen siktet börjar röra sig en stund efter å liksom känns trögt flytande över skärmen sen när jag slutar röra musen rör sig siktet en liten "stund" efter. Klockrent V-syncproblem tycker jag det låter som.

Men vad vet jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2004

det dära låter som input-lag från skärmen... antagligen märks det tydligare i bf3 för dig jämfört med i andra spel dvs konsollutveckade spel som tar detta i beräkningarna pga tvapparaternas enorma input-lag.. eller nått sånt. spekulationer

Ahhlon2x4@3.6@~1.42-14.3v / 8gb/gtx 470