Permalänk
Medlem

överclockning av Amd phenom II X4 965

Hej,

Jag funderar på att överclocka min amd processor och undrar hur mycket den kan överclockas utan att man behöver ändra volt?

Jag vill helst att den ska ligga på 3,6 eller 3,8 (orginal är den 3,4) hur mycket skulle jag behöver ändra volten ifall jag skulle vilja ha dessa värden?

Tack i förhand för alla svar!

Permalänk
Hedersmedlem

3.8 går antagligen utan voltändring. Det går inte säga säkert, är lite olika för varje ex. 3.6 går nästan garanterat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Hej,

Jag funderar på att överclocka min amd processor och undrar hur mycket den kan överclockas utan att man behöver ändra volt?

Jag vill helst att den ska ligga på 3,6 eller 3,8 (orginal är den 3,4) hur mycket skulle jag behöver ändra volten ifall jag skulle vilja ha dessa värden?

Tack i förhand för alla svar!

3,6 är absolut inga problem.

Vet att min 955 klarade 4,1 24/7, inte helt omöjligt att du klarar högre Allt beror på hur bra exemplar du har.

Läs SweC's guide så du lär dig bättre innan du börjar, det gör mycket

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperSverker:

3,6 är absolut inga problem.

Vet att min 955 klarade 4,1 24/7, inte helt omöjligt att du klarar högre Allt beror på hur bra exemplar du har.

Läs SweC's guide så du lär dig bättre innan du börjar, det gör mycket

Min 955a går inte ens köra på 3.8 utan spänningshöjningar

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Min 955a går inte ens köra på 3.8 utan spänningshöjningar

Klart den inte går...?!

Du får väl höja spänningen..? Vad är problemet

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Min går endast 3,6Ghz med spännings sänkning till 1,31 (1,35 orginal) Försöker jag mig på 3,7Ghz oavsett spänning crashar datorn vid uppstart :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperSverker:

Klart den inte går...?!

Du får väl höja spänningen..? Vad är problemet

3.7 går ju utan att höja.

En kompis kör sin 965 på 4.0 utan höjningar, handlar bara om flax med exemplaret.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

3.7 går ju utan att höja.

En kompis kör sin 965 på 4.0 utan höjningar, handlar bara om flax med exemplaret.

Tror inte jag klarade mig över 3,4 utan att höja...var dock ingen höjning därefter mellan 3,5 - 3,9

Visa signatur

Krusidullen är stulen