PCI-Express 8-pin till 2x 6-pin?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2009

PCI-Express 8-pin till 2x 6-pin?

Om jag inte är helt ute och cyklar så ger en 8pin PCI-Express-koppling 150W och en 6pin 75W...

Har kikat lite efter en splitter från 8pin till två st 6pin, men det verkar bara finnas det omvända
Är det så att det inte finns några färdiga kontakter för detta?
8pin till två st vanliga molex skulle funka det också, men lika här så finns bara det omvända

Kan vara så att jag använder helt fel termer när jag söker, för hittar inte

så mycket att vilja göra, så lite tid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2009

så mycket att vilja göra, så lite tid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

6 pin till 6 pin?

Nu när du svarat på din egen fråga tänkte jag att jag kunde smita in med en fråga själv.

Har nyss införskaffat ett nytt nätagg, och grafikkort. Kortet behöver 2 Pci-express 6 pin för strömförsörjningen.

Nätagget har två stycken uttag för 6 pin, men nu kom jag på att det kanske inte finns sladdar med 6 pin i båda ändar, stämmer det?

| Mobo: Z170 Pro Gaming | CPU: i5-6600K @ 4.2GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 3000MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Core 2500 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Det lär ha följt med två sådana med nätagget.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.