Permalänk
Medlem

Bästa cpu kylare för ca 600?

har en AMD Phenom II x6 T1100 att kyla original fläkten låter som en hårtork. Har kollat på Antec küler H2O 620 som är på kampanj på dustin för 550 är det de bästa jag kan få för pengarna?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bland det bästa du kan få, ja.

Vill du inte ha sluten vattenkylning finns det ju andra stabila alternativ med endast luft, bland annat detta från Noctua:

Noctua NH-U12P SE2

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Noctua NH-D14 finns annars för 600-700 kr, den är dock gigantisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det är bland det bästa du kan få, ja.

Vill du inte ha sluten vattenkylning finns det ju andra stabila alternativ med endast luft, bland annat detta från Noctua:

Noctua NH-U12P SE2

spelar ingen roll luft eller vatten vill bara ha bra kylning för lite överklockning. så vilket är bäst?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Noctua NH-D14 finns annars för 600-700 kr, den är dock gigantisk.

har ett define r3 chassi det borde gå? presterar den bättre, sämre, lika?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2 är väl att rekommendera starkt om man inte vill köra med vatten. Noctua NH-D14 kyler mer lr mindre samma som lillebrodern enligt test. Det roliga är att http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2 kyler bättre om man skippar den bakre fläkten på kylaren

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Medlem

tror jag satsar på antec küler 620. verkar bra, tyst och vatten har ju lite tröghet när det gäller temperatur ändringar.

Permalänk
Medlem

tänkte satsa på en antec küler 620 jag med men i och med att jag beställde från Inet och lite mer grejor samtidigt
samt att antec 620'n är försenad från leverantören inte kommer in i lager förrens tidigast torsdag
så tog jag en hydro h50 istället

skulle va kul om du kunde pm mig eller lägga upp en tråd på setup'n samt temps du får med antec'n
dock kör jag med en x4 965 men vore roligt att se hur den presterar

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

tänkte satsa på en antec küler 620 jag med men i och med att jag beställde från Inet och lite mer grejor samtidigt
samt att antec 620'n är försenad från leverantören inte kommer in i lager förrens tidigast torsdag
så tog jag en hydro h50 istället

skulle va kul om du kunde pm mig eller lägga upp en tråd på setup'n samt temps du får med antec'n
dock kör jag med en x4 965 men vore roligt att se hur den presterar

Ska se vad jag kan fixa

Permalänk
Hedersmedlem

I Sweclockers test kan man se att en Kühler presterar i princip lika bra som en NH-U12P.

I Ett annat Sweclockers-test så ser vi att NH-U12B presterar lite bättre än Corsair H50.

Med andra ord presterar Kühlern exceptionellt bra för sitt låga pris.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

I Sweclockers test kan man se att en Kühler presterar i princip lika bra som en NH-U12P.

I Ett annat Sweclockers-test så ser vi att NH-U12B presterar lite bättre än Corsair H50.

Med andra ord presterar Kühlern exceptionellt bra för sitt låga pris.

måste ha missat dom testen
tack för länken

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Annars är ju den här på väg också: http://hardocp.com/article/2011/07/26/thermalright_hr02_macho... inte i lager ännu på prisjakt, priserna verkar ligga kring 400-500kr vilket ju är grymt bra för den prestandan och ljudnivån.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB