Inköp av nytt chassi - Tips tack!

Permalänk
Medlem

Inköp av nytt chassi - Tips tack!

Ska inhandla ett nytt chassi till specsen som står i min signatur.

Har ett Define R3 till en annan redan och funderar på ett sådant till, men är sugen på Lian-Li.
Andra tillverkare fungerar givetvis.

Krav:
Budgeten ligger mellan 600-1200.
Så tyst som möjligt och så få LEDs som möjligt!
Bra kabeldragningsmöjligheter!

Någon som kan argumentera för något som passar dessa kriterierna?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du inga krävande komponenter så är H2 något tystare än R3. Silencio är ett annat alternativ men temperaturerna blir ännu något sämre.

Annars finns ju alltid möjligheten att köpa en billig låda så som Shinobi och dämpa med bitumen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Köpte ett Fractal Design Define XL igår. Riktigt fint chassi måste jag säga. Gillar att det är så mycket utrymme. Fast det blir ju inte så stor skillnad mot det du har nu, förutom att det är större då. Men är du inte ute efter att ha en helt ny design så kan jag rekommendera Define XL. Enda nackdelen jag kan komma på just nu på rak arm, är att kontakterna längst ner på moderkortet blir svårt att komma åt när moderkortet är monterar pga. plåten som delar av chassit på mitten, den sitter precis där moderkortet slutar så blir väldigt pillrigt att trycka dit kontakter från frontpanelen. Annars tycker jag det är ett grymt chassi. Sen om man gillar att LANa mycket så är det inte det bästa chassit, då min dator + innehåll väger 24,7kg inget man vill bära runt på hela tiden.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för ett vitt NZXT H2 efter att ha läst Sweclockers egna recension!
http://www.sweclockers.com/recension/13680-nzxt-h2

Gött med klappar innan jul!