Vad är en skillad spelare för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

När jag tittar på dina stats(http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/ZHROOMS) K/D hora och inte så mycket teamplay. Du har hög accuracy vilket betyder att du ofta sitter och campar med sniper.
När jag tittar på mina stats(http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/Pucko97)Jag kanske inte har den bästa K/D men jag hjälper mitt lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Anpassar mig bara efter spelet/spelarna, och gör det jag ska och får samtidigt väldigt hög K/D för jag gör det bra.

När har jag sagt att spelet går ut på att ha K/D? Läs mina inlägg nästa gång, och ang medic grejen läs vad du själv skriver innan du postar

Jag har läst och tolkat ditt inlägg. Tycker du att jag tolkade fel så får du väll rätta till mig. Bra att du inte tycker K/D är allt för jag fick den intrycket av att läsa dina inlägg.

Jag har läst mitt inlägg. Hävdar du att jag min hypotes är fel eller är det något stavfel du hänger upp dig på? Just nu förstår jag inte vart du vill komma med "läs vad du själv skriver innan du postar".

Jag tycker fortfarande att man bör gjemför skill per klass för man har så olika "arbetsuppgifter"

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

När jag tittar på dina stats(http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/ZHROOMS) K/D hora och inte så mycket teamplay. Du har hög accuracy vilket betyder att du ofta sitter och campar med sniper.
När jag tittar på mina stats(http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/Pucko97)Jag kanske inte har den bästa K/D men jag hjälper mitt lag.

Du har uppenbarligen inte läst tråden, jag spelar endast Sniper och endast på HC servers i BC2, för jag kan faktiskt träffa folk på 700 meter, jag tycker det är roligast för att det är svårt, och jag är rätt säker på att jag hjälper mitt lag mer än dig.

Att hjälpa sitt lag, är inte bara team score, hur kan du inte förstå det? Team Score säger absolut ingenting, för sitter jag med Sniper och dödar 15 personer som springer mot/är vid en MCOM och försöker planta, så får jag knappt något teamscore alls, men jag gör så att vårt lag vinner, är inte det teamplay så vettefan.

K/D är den bästa staten att kolla på om någon är bra, du får inte många kills om du sitter och campar på andra sidan banan med en M16, jag har spelat minst Sniper i BF3 Alphan, och ligger 1:a på KD, hur har jag fått så många kills? Jo jag är vid frontlinjen och gör det jag ska, men gör det bra som i sin tur ger mig hög K/D. Logiskt.

Skrivet av Sifear:

Jag tycker fortfarande att man bör gjemför skill per klass för man har så olika "arbetsuppgifter"

Visst, men blir för komplicerat, därav är det lättaste och bästa att bara utgå efter K/D, kolla var du har fått majoriteten av dina kills ifrån, tex 90% Sniper eller Helikopter, då betyder inte den K/D:n lika mycket. Är det 70% med Assault, så gör den personen uppenbarligen någonting rätt eller?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Du har uppenbarligen inte läst tråden, jag spelar endast Sniper och endast på HC servers i BC2, för jag kan faktiskt träffa folk på 700 meter, jag tycker det är roligast för att det är svårt, och jag är rätt säker på att jag hjälper mitt lag mer än dig.

Att hjälpa sitt lag, är inte bara team score, hur kan du inte förstå det? Team Score säger absolut ingenting, för sitter jag med Sniper och dödar 15 personer som springer mot/är vid en MCOM och försöker planta, så får jag knappt något teamscore alls, men jag gör så att vårt lag vinner, är inte det teamplay så vettefan.

K/D är den bästa staten att kolla på om någon är bra, du får inte många kills om du sitter och campar på andra sidan banan med en M16, jag har spelat minst Sniper i BF3 Alphan, och ligger 1:a på KD, hur har jag fått så många kills? Jo jag är vid frontlinjen och gör det jag ska, men gör det bra som i sin tur ger mig hög K/D. Logiskt.

Visst, men blir för komplicerat, därav är det lättaste och bästa att bara utgå efter K/D, kolla var du har fått majoriteten av dina kills ifrån, tex 90% Sniper eller Helikopter, då betyder inte den K/D:n lika mycket. Är det 70% med Assault, så gör den personen uppenbarligen någonting rätt eller?

Nu börjar jag bli less. Jag kanske är fördomsfull men allt pekar på att du är lam, ville skryta och lyfta fram dina stats som "de bästa", fick mothugg och nu whinear för att säkra ditt ego. Jag ahr en känsla av att du är en såndär, som jag stött på allt förmånga gånger i COD4 när jag lirade klanspel. En Egoist av rang, som bryr sig mer om sina egna stats än det egna laget och försöker rättfärdiga det med att du "hjälper till". Visst en fraggare hjälper om han kan fragga opå ett sätt som hjälper laget. Men allt tyder på att du bara är fragkåt.

Vi kan jämföra dig och mig:
http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/Dewpa

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/ZHROOMS

Vem tror du varit till mest nytta för sitt lag? Vem tror du allmänt ses som den bättre spelaren av de andra på servrarna? Jag har nästan samma rank som du har men har spelat 100 timmar mindre. Jag har spelat en fjärdedel så mycket sniper som du har men har ändå 50% så många kills som du har.
Min SPM är nästan dubbla din.
Kollar vi BARA på combat score och drar ut den per timme får jag 5703 mot dina 3449. Din högre K/D ratio är med andra ord inte värd ett piss.
Lägger vi sen också till W/L så har jag 1.75 och du har 1.20.
Jag anser mig själv vara en bra spelare, har riktigt bra aim och situational awareness, men mitt fokus är att vinna. Jag blir som mest arg när jag spelar t.ex. COD i en domination match där folk springer och fraggar istället för att hålla de livsviktiga flaggorna. Du verkar vara killen som står i spawn med sniper och väntar på att nått ska spinga in i din line of sight...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Tycker inte något reflekterar hur bra en spelare är.

Har man bra K/D kan man lika väl ha spelat mot sämre spelare eller haft bättre spelare i sitt lag och därför fått ett övertag.

För att se att en person är bra så är det enda i stort sett att sitta som spectator på denne person för att se hur han beter sig i olika situationer och vad han prioriterar när han får olika val så som bomba/reviva/döda, vad väljer han?

Håller med fullständigt. Känner många som så fort som lirar med det förlorande laget så byter antingen server eller byter lag för att bättra sina stats.
En bra medspelare är den som håller din rygg eller tvärtom och hjälper sin squad att avancera/skydda. En som faktiskt byter till engie för att hjälpa sin kamrat i fordon, en medic som ressar och slänger packs bakom hörn istället för att prioritera dödandet. Sniper som är precis bakom fronten för att förse sitt lag med motion osv.

PS. Jag säger inte jag är allt det men det är i mina ögon en bra spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulath666:

Nu börjar jag bli less. Jag kanske är fördomsfull men allt pekar på att du är lam, ville skryta och lyfta fram dina stats som "de bästa", fick mothugg och nu whinear för att säkra ditt ego. Jag ahr en känsla av att du är en såndär, som jag stött på allt förmånga gånger i COD4 när jag lirade klanspel. En Egoist av rang, som bryr sig mer om sina egna stats än det egna laget och försöker rättfärdiga det med att du "hjälper till". Visst en fraggare hjälper om han kan fragga opå ett sätt som hjälper laget. Men allt tyder på att du bara är fragkåt.

Vi kan jämföra dig och mig:
http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/Dewpa

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/ZHROOMS

Vem tror du varit till mest nytta för sitt lag? Vem tror du allmänt ses som den bättre spelaren av de andra på servrarna? Jag har nästan samma rank som du har men har spelat 100 timmar mindre. Jag har spelat en fjärdedel så mycket sniper som du har men har ändå 50% så många kills som du har.
Min SPM är nästan dubbla din.
Kollar vi BARA på combat score och drar ut den per timme får jag 5703 mot dina 3449. Din högre K/D ratio är med andra ord inte värd ett piss.
Lägger vi sen också till W/L så har jag 1.75 och du har 1.20.
Jag anser mig själv vara en bra spelare, har riktigt bra aim och situational awareness, men mitt fokus är att vinna. Jag blir som mest arg när jag spelar t.ex. COD i en domination match där folk springer och fraggar istället för att hålla de livsviktiga flaggorna. Du verkar vara killen som står i spawn med sniper och väntar på att nått ska spinga in i din line of sight...

Varför drar du in min BC2 profil? Jag har en helt annan spelstil där, Sniper endast, då spelar inte K/D lika stor roll. Det betyder dock inte att jag inte hjälp laget minst lika mycket som du.

Jag har 30-0 i Stats och 3760 Score, du har 7-15 och 2857 Score, vem tror du folk ser som en bättre spelare?

Min K/D är låg i BC2 pga jag sög som Medic när BC2 släpptes, spelade på noob 3D Spotting servrar.

W/L, handlar väldigt mycket om tur och jag har spelat på HC only så gott som, vilket inte är samma sak som normal.

Btw detta är inte TP enligt er? Team/Squadscore/SPM säger inte ett piss..

Bild #1 = Hög K/D, trycker tillbaka Fienden ordentligt (Gör väldigt mycket för laget)
Bild #2 = Defendar (Inte Campar) MCOM som Sniper, inte mycket teamscore alls, inte många kills, ändå hög K/D eftersom jag inte dör (Gör väldigt mycket för laget)
Bild #3 = Clearar träd med granater/tank, ingen Accuracy alls, lycka till att armera MCOM/Ta Flaggan (Gör väldigt mycket för laget)
Bild #4 = Defendar (Inte campar) MCOM som Sniper, inte mycket teamscore alls, många kills, hög K/D eftersom jag inte dör (Gör väldigt mycket för laget)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Detta är ett forum om du inte kan diskutera så stick tillbaka till sandlådan.

K/d beror minst lika mycket på spelstil som det du nämnde i första posten.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Oavsett åsikt så måste jag säga att BFBC2 är det spel jag spelat som ger den mest rättvisa bilden av varje spelare då mer eller mindre allting ger poäng. Spotting, frags, reparera, medkit, ammokit, kill assist, defend M-COM:s osvosvosvosv

Givetvis är det oerhört svårt/omöjligt att visa vem som egentligen är bäst/mest skillad utanför tävlingsspelande där varje individs handlande är mer avgörande för laget och således matchen. Denna diskussion är nästintill omöjlig att applicera på CS-public, och visst gör BF:s scoresystem det lättare att skönja någon som har koll mot en nybörjare, men public är alltid public.

Permalänk
Medlem

Bra K/D samtidigt som man har en bra score per minute ger mig rätt mycket skulle jag säga, även om man sänker sin SPM rätt mycket när man kör sniper och höjer den rätt mycket ifall man kör medic.

Kan väl erkänna att jag inte direkt sätter mig in så mycket i lagspelandet när jag kör public utan kör mitt egna race, men det betyder inte att jag bara sitter och campar för att enbart få bra K/D ratio. BC2 är ju helt värdelöst när det gäller klanspel så har inte ens testat det speciellt noggrant.

Permalänk
Medlem

"Sniper endast, då spelar inte K/D lika stor roll."
"K/D är den bästa staten att kolla på om någon är bra,"

Dina bilder säger INGENTING, speciellt inte eftersom killen nedanför dig i första bilden har nästan lika mycket score men dött en jäkla massa.
Att du hade en annan "Spelstil" i bfbc2 bör ju inte påverka alls eftersom K/D ratio är det BÄSTA för att avgöra skill?

"Jag har 30-0 i Stats och 3760 Score, du har 7-15 och 2857 Score, vem tror du folk ser som en bättre spelare?"
Dåligt exempel. Med min spelstil vs dini kanske du skulle ha haft 30-0, medans jag har 24-12 och en jäkla massa poäng mer än du.

KD är långt ifrån allt och som jag påpkat tidigare inte värt något om du inte kan spela med ditt lag. Du har heller inte svarat på något av mina andra påståenden.
En bra K/D är oftast en biprodukt av att någon är bra, inte beviset på att denne är bra.

Permalänk
Medlem

Hahahaha, att du spelar hardcore var pricken över i.

Efter dina senaste inlägg står det nu klart att du trollar, är 12 år eller att du bara är mindre bra på att tänka.

Permalänk
Medlem

Tyckte idén på tråden var rolig, sen insåg jag relativt snabbt att OP inte alls var intresserad av att ta del av andras åsikter. Däremot måste det erkännas att du faller under mina kriterier för att passa in på "hur är en dryg forummedlem för dig?".. Som ren och skär underhållning är det dock helfestligt att läsa denna tråd.. så det tackar jag för! Hahah.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

... Sniper endast, då spelar inte K/D lika stor roll.

Skrivet av zhrooms:

Jag anser att K/D och Skill är dom bästa statsen att titta på för att utgöra hur bra en spelare är

Nu har du snart lindat in dig i ditt eget skitsnack!

Skrivet av zhrooms:

Btw detta är inte TP enligt er? Team/Squadscore/SPM säger inte ett piss..

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/ZHROOMS

Du har 0 M-con Attacker pin! Du har 5 Flag Attacker pin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Nu har du snart lindat in dig i ditt eget skitsnack!

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/ZHROOMS

Du har 0 M-con Attacker pin! Du har 5 Flag Attacker pin!

Samt 0.83 KPM och 188 SPM.

Permalänk

Jag tycker man ska gå 1vs1 för att avgöra vem som är bäst, BO 10 eller nå sånt.

Stats är ganska meningslöst det är rent nonsens, ungefär som FFA. = )

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Skippa statsen totalt och känn efter i spelet, känn dina motståndare. Tycker allt för många spelar för stats och inte känsla & ha kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Jag tycker man ska gå 1vs1 för att avgöra vem som är bäst...

man bör väll räkna in teamwork också, en rätt viktig egenskap kan man tycka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

man bör väll räkna in teamwork också, en rätt viktig egenskap kan man tycka?

Precis.
Skicka in honom i en klanmatch på CB, eller om ens det. Hade varit kul att både se och höra.

Fin bild på Scoreboarden såg jag. Äckligt hög ping på er allihop nästan, du och någon till som har ping som är i det närmsta okej...

Permalänk
Medlem

om jag har 0-4 i k/d är jag värdelös va?
men om jag då har tillbringat hela matchen i en blackhawk med två snubbar som har 30-4?

k/d är inte allt, skulle säga att i mitt fall så är poäng bättre, men det bästa är väll att spela några matcher med någon/specca dem.
stats kan aldrig ge hela bilden

Permalänk
Medlem

Rubriken säger "Vad är en skillad spelare för dig?" Då är det väl en subjektiv fråga och inte något enskilt rätt svar. Så varför alla påhopp?

Finns många faktorer för egen del, K/D är en del i det hela. Men är inte viktigaste, beror på vilket spel det är också vad som avgör. Många har pratat om större helheter och känns väl som något jag håller med om. I spel med samarbete kan inte K/D vara det viktigaste direkt, men klart att dödas ingen i andra laget blir det svårt att vinna.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk

wow.. jag fattar inte hur man bara kan använda sniper hela tiden :S blir rätt jävla tråkigt och att sitta o campa är ännu värre.

Man blir fan bara irriterad för att det är så tråkigt.

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om alla BC2 lirare i världen säger till honom att han har fel, han är en sån person som i sitt huvud alltid har rätt oavsett hur bra argument eller fakta som folk lägger upp framför honom. Det är bara att ge upp.

Mvh Milky

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Tyckte idén på tråden var rolig, sen insåg jag relativt snabbt att OP inte alls var intresserad av att ta del av andras åsikter. Däremot måste det erkännas att du faller under mina kriterier för att passa in på "hur är en dryg forummedlem för dig?".. Som ren och skär underhållning är det dock helfestligt att läsa denna tråd.. så det tackar jag för! Hahah.

Hahaha exakt!! Maken till självhävdelsebehov/titta på mej komplex var det väldigt länge sen jag såg. Otroligt underhållande

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Snipers sinkar laget? Det säger du bara för att du säkert inte vet vad bullet drop är, jag hjälper laget minst lika mycket som Sniper än dig som Medic.

Hahahah sluta nu, en sniper som snitter på en jävla kulle och skjuter ihäl några st hjälper knappt laget alls. Sådant håller bara noobs på med, för alla andra vet att det är onödigt.

Visst ni kanske lyckas döda några personer, men är det en person på flag och ingen av motståndarna ser er, så kommer de skjuta på honom och då är chansen ganska stor att han dör. Och ni kan ju inte ens själva försöka arma eftersom ni/du sitter och campar och gör ingen nytta.

Sluta försöka berättiga att du ska sitta och campa när du helt enkelt är noob.

Edit: Och du sitter och spelar sniper på HC ... hahahah herregud, trodde du hade lite skills ett tag men i guess i was wrong

Skrivet av burk404:

om jag har 0-4 i k/d är jag värdelös va?
men om jag då har tillbringat hela matchen i en blackhawk med två snubbar som har 30-4?

k/d är inte allt, skulle säga att i mitt fall så är poäng bättre, men det bästa är väll att spela några matcher med någon/specca dem.
stats kan aldrig ge hela bilden

Kräver ju jävligt mycket skills att sitta i ett jävla fordon och campa.. lol.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

NU ska jag spela och få sista combat exellence pinen, SLUTA TJAFSA NU!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Teamkills = Springer nybörjare in framför en, eller om dom blockerar något med flit och det behövs

Man är hyggligt lost på skills om man skyller ifrån sig när man sätter kulor i ryggen på medspelare.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

En Skillad Recon är inte i short-midrange, då är dom väldigt dåliga. Då kan dom i princip inte sikta, jag kan träffa folk på första skottet från 700 meter.
"Sätter sig och Campar" = "Sätter sig och Defendar" rättare sagt

Jag tycker själv att K/D är en utav de bästa statsen att se på om en spelare är bra eller dålig. Men det handlar om så mycket mer men om man rent konkret vill se det är nog K/D tillsammans med SPM det bästa sättet.

Dock håller jag inte med dig om att en skillad recon bara sitter på långdistans. Det krävs mer skills i närdistans enligt mig. Det gör mer för laget om man är i närheten och kastar sensor och tar ut sina fiender. Kolla lite på sgt.enigmas fotage så ser du hur bra en aggressiv recon kan vara http://www.youtube.com/user/KingKumaForever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas62:

Jag tycker själv att K/D är en utav de bästa statsen att se på om en spelare är bra eller dålig. Men det handlar om så mycket mer men om man rent konkret vill se det är nog K/D tillsammans med SPM det bästa sättet.

Dock håller jag inte med dig om att en skillad recon bara sitter på långdistans. Det krävs mer skills i närdistans enligt mig. Det gör mer för laget om man är i närheten och kastar sensor och tar ut sina fiender. Kolla lite på sgt.enigmas fotage så ser du hur bra en aggressiv recon kan vara http://www.youtube.com/user/KingKumaForever

Recon på short range är SJUKT lättt. Hur svårt är det att sikta någonstanns på bröstet, zooma in, skjuta på en millesekund?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Dags att sluta feeda snart?

Han svarar ju bara på vissa punkter och ur kontext för att göra er arga och ignorerar vettiga svar

Spelar ingen roll vad ni kmr skriva då han inte lyssnar utan gör det för att reta upp er (ursäkta mig om jag har fel, men har jag det så är han ganska ignorant och trångsynt)

EDIT: Bra att ni har insett det faktum att han trollar eller liknande iaf

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Njaa, K/D är inte allt. Det finns de som spelar som bara sniper och samlar på sig bra K/D, Så spelar de som sniper under en längre tid så får de bättre k/D än en medic osv, men vem är bättre spelare? Jag tycker att en bra spelare klarar sig med alla vapen, alla fordon, kan läsa av spelet och planera attack och försvar. Tänka på sitt lag, som tex att reviva, reparera fordon, inte attackera om man är ensam i sitt squad, utan vänta på att andra spawnar på dig. Det finns så många faktorer.

Man ska vara kick ass spelare, ta flaggor, döda många fiender, men hjälpa laget att vinna. Ibland måste man offra sig själv om man ser att många är fastspikade på en position och ingen rör sig frammåt, då gör man lite wild stuff och saboterar, men genom att man offrar sig själv så låter man laget ta några steg frammåt.

Jag har iafall alltid spelat så:

Total speltid BF2
1572:25:57

Overall K/D Ratio
1.62

Score Per Minute
2.06

Assault 115:54:48
Engineer 185:40:43
Medic 319:57:26
Special-Ops 386:02:39
Support 203:46:48
Sniper 210:30:11
Aviator 216:44:19
Helicopter 274:30:45
Transport 148:38:21

Som ni ser, ganska jämnt fördelat och har för det mesta varit top 3 på poängbrädan

Heter Tha_Riddla och är major general **