Battlefield 3 - FPS med ditt system

Permalänk
Skrivet av Mr Mack:

Om du tycker att de två bilderna skiljer åt med ENORM skillnad (som du beskriver det) så för all del, fortsätt spela så, ingen som säger att du inte får. Jag har själv testat diverse spel med AA samt all kantutjämnings lull lull på max och allt av, skillnaden för mig är nästan inte ens märkbart men visst blir bilden pytte lite mjukare. Det jag hellre fokuserar på är minst 85fps samt andra (ej AA) effekter på högsta, dock gillar jag inte för mycket motionblur/bloom/HDR samt att i stridens hetta så går allt så snabbt att man fokuserar på gameplay istället för att stirra som en "deer in a headlight" på, i detta fallet, kantutjäming.

Så mer fps, mer flyt i spelet resulterar i mer jämn competition, men vad vet jag, du kanske inte är en tävlings människa. För tro mig, när man tävlar i pc spel, då ska det gå snabbt, då ska man försöka mininera allt som har med slöhet att göra, input lag, låg fps, ingame delay pga av låg fps/uppdateraing frekvens (tex, siktet blir mindre långsammare, vilket resulterar att man inte kan skjura rakt igen snabbt nog, detta påverkar rekylen), osv, osv.

Men nu handlade hans kommentar heller inte om ifall det var bra för spelet i sig utan om det var en skillnad rent grafikmässigt sett med AA på max och ja det är en enorm skillnad som han säger och det kan man tydligt se på bilder. Det går inte att säga något annat om det men sen är det upp till gemene man hur man prioriterar och inget som man behöver starta kasta paj över.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk
Skrivet av Mr Mack:

Om du tycker att de två bilderna skiljer åt med ENORM skillnad (som du beskriver det) så för all del, fortsätt spela så, ingen som säger att du inte får. Jag har själv testat diverse spel med AA samt all kantutjämnings lull lull på max och allt av, skillnaden för mig är nästan inte ens märkbart men visst blir bilden pytte lite mjukare. Det jag hellre fokuserar på är minst 85fps samt andra (ej AA) effekter på högsta, dock gillar jag inte för mycket motionblur/bloom/HDR samt att i stridens hetta så går allt så snabbt att man fokuserar på gameplay istället för att stirra som en "deer in a headlight" på, i detta fallet, kantutjäming.

Så mer fps, mer flyt i spelet resulterar i mer jämn competition, men vad vet jag, du kanske inte är en tävlings människa. För tro mig, när man tävlar i pc spel, då ska det gå snabbt, då ska man försöka mininera allt som har med slöhet att göra, input lag, låg fps, ingame delay pga av låg fps/uppdateraing frekvens (tex, siktet blir mindre långsammare, vilket resulterar att man inte kan skjura rakt igen snabbt nog, detta påverkar rekylen), osv, osv.

Om du tycker att det inte är någon skillnad på AA och icke AA så har du något fel på ögonen eller din skärm. Så enkelt är det! Det är STOR skillnad och anledningen till att det inte var så stor skillnad på de bilderna i tråden var ju för att de jämförde två olika typer av AA. Båda bilderna hade alltså AA. Du säger att du testat "AA samt all kantutjämning"... AA är kantutjämning. Det är inte så att du blandar ihop det med AF (Anistropic Filtering)? AA är enligt mig och många andra den enskilt viktigaste grafikinställningen som finns om man spelar FPS, då det avgör vad du kan se i ditt sikte. BFBC2 är ju näst intill ospelbart utan AA då man på långt håll inte kan se vad man siktar på.

Att flyt är viktigt när man spelar håller jag med om men alla har olika krav där och framför allt så är det så att med all jävla motion blur skit som finns idag så försvinner all poäng med att jaga över 60 fps. När ögat inte längre uppfattar en skarp rörelse uppstår det som kallas för motion blur i verkligheten. Genom att lägga in motion blur i spel utan någon vidare fps så finns där ingen skarp rörelse att uppfatta. Däremot känns det ju mjukare. Men det är i många fall mindre skillnad nu för tiden mellan exempelvis 45 och 60 än vad det var mellan 60 och 100 en gång i tiden. Sist men inte minst så påverkar inte din fps siktet på något sätt mer än hur du hinner uppfatta det. Det är kod det handlar om och du siktar precis lika snabbt som alla andra oavsett fps. Har du däremot svårt att uppfatta var du siktar i 40 fps så kan man bara säga bummer.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

CPU: I5 750 @3.6Ghz
GPU: GTX 470 sli, core @ 700
Förövrig datorn i sign.

@ultra
Ungefärt (45)50-60fps hoppar den emellan. Sli fungerar bra tycker jag och prestandan var ett stort steg från alphan.
F.ö. tycker jag det är för stor hyp på att köra ultra, nöjer mig med high så har man en bra bit över 60fps

Skrivet av raketmaskinen:

Verkar ju jättebra att vi ska börja reservera forumposts. Vad blir nästa steg?

Ser inget fel i och med att det har varit så jävla mycket snack om vad x grafikkort kommer klara ultra etc, dom flesta som har reserverat har vell ändå fyllt i vad dom får för FPS vi den här tiden.

Någon som vet varför jag inte kan fylla i? Har loggat in på min gmail men allt är låst i princip.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Verkar ju jättebra att vi ska börja reservera forumposts. Vad blir nästa steg?

Hursom, för att tillföra något till tråden så har en snubbe börjat fila på ett google-docs-dokument för att ge en rejäl överblick av prestandan i betan.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?hl=en_US&formkey...

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ak0wTRjWqvcOdGpj...