Hänger sig vid score screen

Permalänk
Medlem

Hänger sig vid score screen

Hej,

Har börjat få ett problem med SC2, det brukar hänga sig ganska ofta när en match är över och den skal visa score screen. Datorn jag spelar på är också endast en speldator så det är inte så mycket annat skit på den. Har kört mem test utan att det gav några fel.

Kör Windows 7 64bit
Asus P8P67 + i5 2500k
Asus Geforce GTX 580 DirectCU2

Inte överclockat

Enda jag skulle kunna tänka mig är problemet är hårddisken då det är en riktigt gammal 120GB disk från 2005.

Några tips?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera grafikdrivrutinerna.
Tex denna: http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-280.19-beta-...

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Ok skal prova betadrivaren, lira några matcher och se!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Njae, tror inte det hjälpte. Nu hängde den sig när jag skulle avsluta spelet. Den vil inte gå tilbaka til desktop...

Väldigt ostabilt har det blivit.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Prova att stänga av DX11 och se om det hjälper. Många 580 som har problem med det tydligen.

Permalänk
Medlem

Ok skal prova det. Nu har jag ominstallerat Windows, lagt inn windows på en annan disk, uppdaterat bios. lirade några matcher utan problem sen hände detsamma igen.

Men skal prova stänga av DX11...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Kör sc2 verkligen i dx11? hittar inte någon option för att stänga av det isåfall... har googlat men inte hittat något.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Finns vissa ultra settings som använder dx11, annars ska det väl gå att stänga av de funktionerna någon annanstans har jag för mig. Kör själv med ett gammal dx9 kort så lite svårt att kolla själv

Edit: "Ambiet occlusion" är dx11.. någonstans.. kan inte se det själv som sagt. Lycka till

Permalänk
Medlem

Om det är just vid score screen.. Kan det ha något att göra med replays isf? Att inga skrivrättigheter finns, eller att spelet är installerat på en korrupt disk? Helt enkelt testat installera om på annan disk?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ja jag har faktiskt ominstallerat alt på en annan disk och det gav fortfarande problem. Men nu har jag kört några matcher i två dagar utan problem, så jag vet inte vad det kan vara.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)