2 st Arctic Cooling F12 PRO PWM 120mm på en coolermaster 212

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2011

2 st Arctic Cooling F12 PRO PWM 120mm på en coolermaster 212

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Nej.

Monterar du två dessa på kylaren kommer båda blåsa in, och ingen ut.
Det vill man inte.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Leifson:

Nej.

Monterar du två dessa på kylaren kommer båda blåsa in, och ingen ut.
Det vill man inte.

Vet inte riktigt hur denna kylare ser ut, men borde inte luften pressas ut på sidorna om TS nu skulle montera dessa fläktar på den?

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fagersta
Registrerad
Mar 2010

Köp fläktar med standardram istället:)

|Fractal Design XL(modifierat)|GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 4x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,7GHz)|Corsair TX850W|Western Digital 500GBx3 + ADATA SSD PREMIER 256GB|Antec Kuhler 620 PnP GT1850| 2st Silverstone AP-141 + 1st Phobya 180mm + 1st Silverstone AP-181 (NZXT MESH FANCONTROLLER)|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av KKay:

Vet inte riktigt hur denna kylare ser ut, men borde inte luften pressas ut på sidorna om TS nu skulle montera dessa fläktar på den?

Tja, jag var nog lite för snabb i mitt uttalande. Funkar gör det ju, men det blir knappast optimalt. Det är som att sätta samtliga fläktar på sitt chassi som insug. Datorn lär inte krascha av övertemp direkt, men det är ju knappast optimalt, och den presterar antagligen bättre med endast en av fläktarna, elelr originalfläkten.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Leifson:

Tja, jag var nog lite för snabb i mitt uttalande. Funkar gör det ju, men det blir knappast optimalt. Det är som att sätta samtliga fläktar på sitt chassi som insug. Datorn lär inte krascha av övertemp direkt, men det är ju knappast optimalt, och den presterar antagligen bättre med endast en av fläktarna, elelr originalfläkten.

Precis. Det är möjligt, men inte optimalt.

#framtiden