Permalänk
Medlem

i7 930 oc volt fråga

Tja sitter på en 930 i7 har klockar den till 4.2 med ht av, grejen är att jag blir lite fundersam angående mina volt inställningar som jag gör i biosen. jag märkte redan av detta när jag klockade den till 3.8 då stälde jag biose cpu-volt på 1.2500 men när jag kollar i cpu-z så pendlar den mellan 1.27-1.336 typ. nu har har jag ställt den på 1.35 på denna klock (lägsta jag kan få den stabil på 200*21) men cpu-z med speedstep på(som jag aktiverade efter oc'en bara för att se om det skulle funka) så ligger min procesorn mellan 1.392-1,408V samma med speedstep av.

Har även stängt av ht då jag inte fick den stabil med detta på och fick tempar över 95c i prime ligger nu runt 80-85(peak max några sec) nu vid långa pass prime.

Mitt moderkort är ett asus p6t se. är detta normalt att volten pendlar ifrån vad jag ställer den eller använder den min ställda volt bara som utgång punkt? har läst runt lite och ser att folk låser sin volt och blev lite fundersam. Tacksam för alla svar jag kan få MVH Tobias
Ps ursäkta min stavning, skriver som en kratta.

Permalänk
Avstängd

det är ganska hög volt, sänk tills den blit stabil, den klarar sig bra på 80-85, inte högre dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

chainzaw jag tror nog du missade frågan som jag skrev i posten:P men tack för ditt inlägg