Battlefield Bad Company 2 fryser, hackande ljud i högtalarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Battlefield Bad Company 2 fryser, hackande ljud i högtalarna.

Började spela bfbc2 för några dagar sedan, det funkade okej, spelade med en e8500 och ett 9800gtx+. Igår formaterade jag om datorn och efter det så började spelet frysa och ett "brrrrr"-ljud kom i högtalarna och jag måste starta om datorn, "brrrr" ljudet kommer inte alltid, men oftast. Jag prövade att byta grafikkort till ett gigabyte 460gtx, grafiken blev markant bättre och jag trodde att problemet skulle vara löst, men icke sa Nicke. Jag kollade tempsen efter att ha spelet en stund, ca. 15-20min men nej, dem va inte ens över 50. Jag prövade också att köra 3D-mark 11 för att se om datorn kraschade medans jag gjorde det, vilket den inte gjorde. Vad kan vara fel?

Drivrutiner är up-to-date.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindesberg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av qot:

Började spela bfbc2 för några dagar sedan, det funkade okej, spelade med en e8500 och ett 9800gtx+. Igår formaterade jag om datorn och efter det så började spelet frysa och ett "brrrrr"-ljud kom i högtalarna och jag måste starta om datorn, "brrrr" ljudet kommer inte alltid, men oftast. Jag prövade att byta grafikkort till ett gigabyte 460gtx, grafiken blev markant bättre och jag trodde att problemet skulle vara löst, men icke sa Nicke. Jag kollade tempsen efter att ha spelet en stund, ca. 15-20min men nej, dem va inte ens över 50. Jag prövade också att köra 3D-mark 11 för att se om datorn kraschade medans jag gjorde det, vilket den inte gjorde. Vad kan vara fel?

Drivrutiner är up-to-date.

DU kan börja att pressa datorn med olika program.
ex för gpu och cpu: furmark, prime95 med fler. Kör en i taget och säg till om det kraschar utav någon av dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jörlanda
Registrerad
Okt 2009

Har själv haft det problemet. Verkar som att det uppstår någon sorts konflikt mellan realtek ljudkort samt MSI Afterburner, kolla om du har någon av dessa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LKPG
Registrerad
Apr 2009

Har haft det också, jag drog ut mikrofonen så funkade det galant! haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Man tackar så hemskt mycket.
Jag som ringt EA live support och sökt på hela nätet utan lösning.

Bärbar dator: Dell M4700

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT CM QuickFire Rapid, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3411