Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Jodå, jag hade läst inläggen.

Alla streamingtjänster har urusel bitrate, oberoende av om det är SD eller HD-upplösning, så de är helt enkelt inte värda några pengar alls. Jag saknar ett alternativ att kunna betala mer för högre bitrate; det skulle jag gladeligen göra. Det gör jag redan med Spotify, även om det är tveksamt eftersom mycket av deras material inte ens finns i högre bitrate ännu.

Vore inte fel med tre alternativ:

1. "Bra", 99:-/månad
2. "Bättre", 199:-/månad
3. "Bäst", 299:-/månad

... med linjärt ökande maximal (eller genomsnittlig) bitrate för varje steg. Givetvis går det inte att garantera bitrate (beroende på belastning etc), men "upp till" iaf.

tycker att dem borde ha någolunda kvalite från början visst jag förväntar mig inte full hd men hög kvalite så att filmen går att se

Permalänk
Medlem

viaplay fungerar inte för mig just nu. Är det bara mig det gäller? ^^

Permalänk
Skrivet av DAoG:

viaplay fungerar inte för mig just nu. Är det bara mig det gäller? ^^

vad upplevde du för problem när du skulle använda dig av tjänsten?

Mvh
Aiona
Viaplay Support

Permalänk

Igår gick det inte att starta appen från samsung-tv. Laddade utan framgång.

EDIT: Någon mer än mig som är sjukt trött på att man inte kan starta live nhl-hockey i tid, på samsung-appen? "Sändningen börjar om 2tim 22min" - när den i praktiken sänds.

Varför är det så här Viasat?

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk

Antar detta år något datorprogram? I vilket fall är kvaliteten man får genom deras Bpxar när man kollar på Viaplay mycket bättre än vad man ser här.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Hej!
Det var inte kul att höra att du upplever bekymmer med Viaplay via din smarttv. I de flesta fallen då det här uppstår brukar det hjälpa att ladda ner den senaste mjukvaran till TVn.

Detta kan du få hjälp med om du kontaktar din TVleverantörs support, i det här fallet Samsung.

Hoppas att det löser sig för dig. Om du behöver vidare support är du välkommen att kontakta oss.

Med Vänlig Hälsning
Louise
Viaplay Support

Permalänk
Medlem

Vad gör ni egentligen på ringvägen 52?

Personligen så tycker jag att det är riktigt pinsamt att ens visa viaplay för folk, jag vet att ni håller på med updateringar på kontoret. tanken är god, men kvaliten är under all kritik.
Och för er som tycker att de priset ni betalar för denna "filmkanal" är ok borde överväga att gå över till att köpa viasat film för 189:- hos tillexempel comhem, samt köpa till en on demand box. och vips så har ni 600 filmpremiärer per år i acceptabel kvalité, + filmerna i boxen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fructis:

Vad gör ni egentligen på ringvägen 52?

Personligen så tycker jag att det är riktigt pinsamt att ens visa viaplay för folk, jag vet att ni håller på med updateringar på kontoret. tanken är god, men kvaliten är under all kritik.
Och för er som tycker att de priset ni betalar för denna "filmkanal" är ok borde överväga att gå över till att köpa viasat film för 189:- hos tillexempel comhem, samt köpa till en on demand box. och vips så har ni 600 filmpremiärer per år i acceptabel kvalité, + filmerna i boxen

Håler med att priset är på tok för högt i förhållande till kvalitet, tex Eurosport player tar 49:-/mån för sin tjänst, som tyvärr också suger för det mesta.

Permalänk
Medlem

Även jag passade på att pröva viaplay nu när man fick en gratis månad i början av året. Jag hade inte förväntat mig storverk för det priset men blev faktiskt besviken när jag upplevde bildkvalitén på "HD" sortimentet som ungefär jämförbar med "SD" kvaliteten av de kanaler jag betalar för via mitt tv-abbonemang till TVn.

Jag streamar ofta saker via t.ex. kanal5play eller svt play till TVn och är då nöjd med vad jag får eftersom det är reklamfinansierat och därmed "gratis" för mig att titta. Dock känns det inte rätt att ha samma kvalitet på en betaltjänst. Reklam kan jag leva med om det är det enda jag betalar för att bli av med!

Jag tycker, likt en del andra i tråden, att det borde vara möjligt att införa en dyrare tjänst som faktiskt erbjöd bättre kvalité till de av oss som är beredda att kasta ur oss några hundralappar i månaden för att kunna streama filmer i HD.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt hålla med dig lite. Bildkvalitén är urusel på filmer/program hos viaplay jag skaffade viaplay i hopp om att kunna se en del filmer m.m jag försökte kolla på ett avsnitt 2 and a half men men tröttnade halvvägs igenom då bildkvalitén var så urusel att man tappa suget.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Försöker se NHL-allstar skills sändningen. Startar appen (som är den senaste) - sändningen börjar om 20tim 12min. Jo tjena.

Gör allt det sär man bör göra, men aldrig hjälper, så som att starta om tvn - dra ur strömmen - utan resultat. Ska det vara så otroligt svårt för Er art synka en sändning så att vi med tv-apparater kan se när det sänds??? Är ruggigt besviken på Er. Hade det inte varit för det dåliga utbudet i fastigheten hade jag sagt upp den här tjänsten direkt.

Nu tittar jag i datorn och sändningen laggar ordentligt - endast bilden - men så fort det är reklam från Er så flyter det på bra.

Dags för några huvuden att rulla på ert kontor så att vi kan få en vettig produkt...

...eller så kan ni lägga mer krut på era servrar så att det funkar smärtfritt någon gång.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Vi hade Viaplay's tjänst mellan Nov-Dec, det var fritt en månad.
Och "The Spy Next Door" laggade. Buffrade hela tiden var 5e sekund.
Så vi provade istället "Skyline". Samma problem där.
Då provade vi en random B-Film från 60 talet. Den fungerade utan problem!
Så direkt sa den innre rösten: Dom saknar bandbredden för alla kunder.
Vi har struntat i Viaplay sedan dess. Det fungerar lika dåligt som Voddler när det kom. Så viaplay kanske blir bra om 2 år eller så?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Hej allihopa!

Beklagar att ni alla verkar ha haft en dålig upplevelse på Viaplay.se

Jag tänker ta alla era kommentarer som feedback och skicka vidare det internt till Viaplayteamet som bygger på hemsidan.
Vi jobbar hela tiden med att förbättra tjänsten och leverera efter era behov.

Vi är medvetna om att det varit problem med vissa Live-sändningar, men har däremot inte haft större problem med filmerna. Det enda som sker ibland är Silverlighten på ens dator sänker ner hastigheten så att man endast får 0.5 mbit/s och då förstörs kvalitén. Och då är lösningen att man stänger ner programmen eller hemsidor som kan tänkas dra mycket på bandbredden.

Skulle ni fortfarande uppleva problem som har med en sändning att göra, exempelvis en livesändning eller att en film inte finns så får ni gärna maila in det på support@viaplay.se så att vi kan felsöka och lösa problemet för er.

Med vänliga hälsningar
Lars
Viaplay Support

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViasatSupport:

Hej allihopa!

Beklagar att ni alla verkar ha haft en dålig upplevelse på Viaplay.se

Jag tänker ta alla era kommentarer som feedback och skicka vidare det internt till Viaplayteamet som bygger på hemsidan.
Vi jobbar hela tiden med att förbättra tjänsten och leverera efter era behov.

Vi är medvetna om att det varit problem med vissa Live-sändningar, men har däremot inte haft större problem med filmerna. Det enda som sker ibland är Silverlighten på ens dator sänker ner hastigheten så att man endast får 0.5 mbit/s och då förstörs kvalitén. Och då är lösningen att man stänger ner programmen eller hemsidor som kan tänkas dra mycket på bandbredden.

Skulle ni fortfarande uppleva problem som har med en sändning att göra, exempelvis en livesändning eller att en film inte finns så får ni gärna maila in det på support@viaplay.se så att vi kan felsöka och lösa problemet för er.

Med vänliga hälsningar
Lars
Viaplay Support

Kul att sitta på plan 5 (eller 6?) och skriva allt från en mall eller?

Problemet kan felsökas av en efterbliven, det är att ni har för låg bitrate på era streams, hade det inte vart för det ockerpris ni begär för paketen så skulle nog väldigt få klaga.
Hade det inte vart för att MTG köpt rättigheterna till i princip allt som vore värt att se så skulle Csports vara det självklara valet.
Men man kan ju tycka att om MTG har råd att punga ut en kvarts miljard bara för OS-rättigheterna så borde de väl kunna inverstera i ett par normalt funtade programmerare som får tjänsten att fungera...

Permalänk
Avstängd

Mkt färgblödning.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fructis:

Kul att sitta på plan 5 (eller 6?) och skriva allt från en mall eller?

Problemet kan felsökas av en efterbliven, det är att ni har för låg bitrate på era streams, hade det inte vart för det ockerpris ni begär för paketen så skulle nog väldigt få klaga.
Hade det inte vart för att MTG köpt rättigheterna till i princip allt som vore värt att se så skulle Csports vara det självklara valet.
Men man kan ju tycka att om MTG har råd att punga ut en kvarts miljard bara för OS-rättigheterna så borde de väl kunna inverstera i ett par normalt funtade programmerare som får tjänsten att fungera...

Det sitter ju inte i att de inte har råd. Det sitter i att Agda och resten av alla "ovetande" inte fattar bättre. Skaran som bryr sig om kvalité är så liten att tillfredsställa dessa är inte lönsamt. Det är ju trots allt ett vinstdrivande företag vi talar om, så länge de tjänar pengar på så liten ansträngnings om möjligt så kommer inget att förändras. Lat- och girighet vilar inte bara över Viasat och MTG.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Avstängd

har ett till litet klagomål men ni (viaplay) fixade det åt mig men nämna det så ni kan ändra det

som tidigare nämnt så hade jag viaplay i en månad visste inte när det skulle ta slut så jag var registerad där tills ungefär januari säkert runt 5 månader

hade ingen aning om det så min pappa fick hem en räkning för alla dem månaderna

som tur var så ringde min pappa till er och ni fixade det vet inte varför ni behövde ta bort kontot helt istället för att ta bort betalnings biten

så mitt förslag låt alla veta när deras provtid går ut som tur var så gjorde ni något åt det

mitt förslag är att viaplay görs om till en reklam tjänst där man måste se en reklam innan varje film något jag kan acceptera om det bara är en reklam och den inte förstör film tittandet

Permalänk
Medlem

Jag hade nog fortsatt att använt Viaplay, om serier visades under längre tid och inte togs bort allt eftersom, missade några avsnitt och efter det var de borta! Sedan det faktum att ni tar 49 kr / månaden och har allt för dåliga avtal inom detta gör inte saken bättre, inget av intresse helt enkelt!

Är väldigt intresserad av serier, har följt många inom åren, skaffar ni ett bättre avtall för seriedelen kan jag tänka mig att betala mer än 49 kr. Men det krävs som tidigare nämnts, bättre kvalité och urval, och sedan möjligheten att kunna se under längre perioder! Har faktiskt försökt att hitta någon sida där man kan titta på nya fräscha och roliga serier, för en månads kostnad.

Over and out,
MS!

Permalänk
Medlem

Löjligt att skylla på bandbredd, jag sitter på 100 Mbit kabel med bra ping och fick ändå skitkvalitet ibland, trots att jag inte hade några andra tjänster igång, jag undrar om inte Silverlight är den stora boven här, streamingtjänster som gått från tex flash till Silverlight har blivit betydligt sämre efter bytet. Är ju meninglöst att betala för en tjänst när man får likvärdig eller tom bättre kvalitet genom fulstreaming från tex sopcast helt gratis.