Nätaggregatet tickar som en klocka?

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet tickar som en klocka?

Hej!

Imorse märkte jag att min dator inte var igång.. (hade haft igång den hela natten)
När ja provade starta den hände ingenting..
Nu när jag kom hem från jobbet så provade jag att bya nätagg med ett annat 500w (Deltaco PSU-423 500W) och efter detta startar datorn men nätagget tickar som en klocka!?
Varken mus eller skärm verkar få ström.. musen lyser inte och skärmen förblir svart.

Någon som vet vad felet kan vara?

Tack

Permalänk
Avstängd

Kan underlätta om man får veta vilket nätagg du har. Tror du inte?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Kan underlätta om man får veta vilket nätagg du har. Tror du inte?

Mycket möjligt! Det är ett ganska dåligt nätagg.. Deltaco PSU-423 500W

Permalänk
Hedersmedlem

Deltaco är inte bara ganska dåligt, det är skrot! Om det är nytt - försök få pengarna tillbaka, det är högst troligt defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Deltaco är inte bara ganska dåligt, det är skrot! Om det är nytt - försök få pengarna tillbaka, det är högst troligt defekt.

Jag vet om detta. Dock fungerade detta nätagg 2 minuter innan jag satte dit det i mitt chassi. Har detta nätaggregat vanligtvis till en gammal dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanne:

Jag vet om detta. Dock fungerade detta nätagg 2 minuter innan jag satte dit det i mitt chassi. Har detta nätaggregat vanligtvis till en gammal dator.

Den gamla datorn äter nog antagligen inte lika mycket ström som den datorn du testade i nu. Bara att köpa ett nytt, helst ett kvalitetsmärke!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED