Efterlyser person som är duktig på att övercklocka en i7-960 processor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Feb 2011

Efterlyser person som är duktig på att övercklocka en i7-960 processor

Hej alla sweclockers medlemmar.

Jag är på jakt efter en person som kan tänka sig att komma hem till mig och klocka upp min processor till 4Ghz.

Datorn som jag har är en i7-960 proscessor 4 kärnig på 3.2Ghz som satandard kyls med swiftech vattenblock

Moderkortet är ett ASUS Rampage Formula III

Minnena är 3x2Gb Corsair Dominator CL7 minnen.

Hårddisken är en Intel 510 120Gb som windows ligger på sedan har jag en samsung spinpoint F3 på 1TB som lagrings disk.

Grafikkortet är ett Asus GTX 580 referenskort med vattenkylning från EK

Just nu kör jag grafikkortet och processorn med 1St 360 raders thermochill kylare.

Jag bor i Finspång som ligger cirka 3mil ifrån Norrköping.

Jag erbjuder mat och dryck till den som kan ha vägarna förbi och lust att titta på min rigg och lära mig vad jag ska tänka på när jag klockar och hur man går till väga.

Har kollat på guider men förstår mig inte på allt så det vore skönt att ha en person att prata med så man kan få ett perspektiv. Har ingen lust att sitta och labba med min dator och inte ha någon kunskap alls om att klocka datorn.

Har kollat i programvaran som kommer med moderkortet att man kan sätta på ett Turbo Mode som ger processorn kraft upp till 3.8Ghz men endast när det är krävande saker som ska göras.

Mvh Danne

Corsair 700D l ASUS Rampage III Formula l Intel i7 960 "Vattenkyld" l 12Gb Corsair Dominator DDR3 PC12800/1600MHz CL7 l EVGA GTX 980Ti ACX SC+ 2.0 l Intel 510 120Gb l Samsung Spinpoint T3 1TB l Corsair AX1200 l Yamakasi 27" 1440p IPS 60Hz l Logitech Z-906 l Thrustmaster TX ratt+ Thrustmaster T3PA pedaler + Thrustmaster TH8A växelspak med moddar+ (Pågång ny Rimotech RS1 ställning samt analog handbroms.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007

Varför du vill att den ska ligga i i 100% hela tiden? Man sparar ju bara ström på att processorn klockar ner sig när den inte behöver den extra prestandan!

Kan också tillägga att överklocka processorer inte är allt för svårt nu förtiden och så länge du håller din volten nere på allt så är det svårt att förstöra något när du håller på!

Sen tar det lång tid att hitta en maximal stabil klock på rätt volt då du helst kör ett längre stresstest när du tror du hittat en bra balans så det kan va svårt o bara komma över och sätta sig och fixa det på en timma och sen dra hem om du förstår vad jag menar

Annars hoppas jag nån snäll själ erbjuder sig

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010

Sånt här tycker jag är skitkul! Hade gärna tittat förbi om jag bodde i närheten och hade mer erfarenhet av intel Hoppas du hittar någon vänlig själ som kan komma och hjälpa dig lite. Lycka till!

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Feb 2011

Tack för svaren, väntar ivrigt på en vänlig själ som kan undervisa mig i övercklockning. Man har ju chansen nu när man väl gått vattenkylnings vägen.

Kul att du gillar sånt här Riyonah. Jag tycker det är skit spännande att träffa någon som har samma intresse. Det är sånt här som kan leda till nya vänner och kunskaper.

Corsair 700D l ASUS Rampage III Formula l Intel i7 960 "Vattenkyld" l 12Gb Corsair Dominator DDR3 PC12800/1600MHz CL7 l EVGA GTX 980Ti ACX SC+ 2.0 l Intel 510 120Gb l Samsung Spinpoint T3 1TB l Corsair AX1200 l Yamakasi 27" 1440p IPS 60Hz l Logitech Z-906 l Thrustmaster TX ratt+ Thrustmaster T3PA pedaler + Thrustmaster TH8A växelspak med moddar+ (Pågång ny Rimotech RS1 ställning samt analog handbroms.