Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Datorn använder 6 gig RAM

Hej! Sedan 2 dagar tillbaka har jag fått ett problem med datorn. Detta är att allt mitt RAM minne används och detta resulterar i en bluescreen eller att hela datorn fryser.

I aktivitetshanteraren syns ingen process som tar stor del av RAM minnet. Jag har inte heller hittat något samband för när detta brukar inträffa utan det är helt slumpmässigt. T.ex. när jag spelar så kan det gå jätte bra i 2 timmar med ca. 40% av minnet upptaget, men sedan helt plötsligt börjar det lagga och då står det att 80% av minnet används sen stegras det och till slut upp till 100% då jag får en blue screen eller ett meddelande att jag måste avsluta det jag gör för att det inte finns något minne. Det som är så konstigt är att det inte är någon skillnad på processerna i aktivitetshanteraren när 40% av minnet är upptaget och när 100% är det.

Jag använder Windows 7 home premium 64 bitars operativsystem
AMD Phenom II X4 820 processor 2,8 GHz
6.0 GB RAM (fabriksinstallerat inte säkert vad det är för minne)

Jag undrar om någon vet något som kan ta upp RAM minnet utan att finnas med som process i aktivitetshanteraren?Eller om någon annan haft ett liknande problem och kanske en eventuell lösning. Fråga gärna för mer information om min dator om det skulle kännas nödvändigt.

Tack på förhand