Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2011

Low profile eller normal?

Hej!
Finns det några som helst nackdelar med Corsairs Vengeance Low Profile minnen till skillnad mot dom "normala" föutom att dom blir lite varmare?
Och hur mycket varmare blir dom egentligen?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Det är det enda, och värmen är i princip försumbar om man inte överklockar.

Low-Profile är dessutom billigare! På Inet iaf.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2011

Jo, jag såg att det var billigare än vanliga på Inet, var därför jag undrade.
Hade tänkt satsa på dessa så jag kan köpa en bättre kylare i framtiden utan att behöva köpa nya minnen. Kommer kanske överklocka när jag köpt bättre kylare. Blir tempraturen ett problem då eller kan känna mig lugn?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

De blir inte ens varmare om man klockar med multipeln, vilket du gör både med AMD's BE- och Intel's k-processorer.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2011

Okej, tack!
Beställer Low Profile då!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2011

Nu har dom höjt priset med 200:-... O.o

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av TeamCupa:

Nu har dom höjt priset med 200:-... O.o

De fick väl in 100 ordrar på såna, och upptäckte att priset var galet lågt..
Nu är de vanliga billigare igen, så om man inte behöver Low-Profile så är de the way to go igen ju.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Silverstone FT05 | Asus Z170 PRO | i7 6700k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua NH-U12S | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Corsair Force GT 120GB, Raid-0 | Enermax Cluster | EVGA GTX 1080 | Seagate 2TB | Corsair AX860 | Dell UltraSharp U2711 | Dell 2407WFP | Logitech G510 & G35 | Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mancave
Registrerad
Maj 2007

Low-Profile är helt klart att föredra med tanke på den dumma placeringen utav minnesplatserna på dagens moderkort som gör det nästan omöjligt att köra med fet luftkylare och höga minnen. Min CPU-kylare tar i mina höga Vengence även fast att de sitter i 2dra slotten och inte det närmsta. Däremot så finns det snabbare versioner utav gammla Vengence.

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT